Taakbalk en menu start zijn oud...

Status
Niet open voor verdere reacties.

vraagvol

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2000
Ik werk met windows xp.

Sinds dat ik vanmiddag mijn computer opstartte ziet mijn taakbalk en mijn menu start eruit alsof het klassieke thema aan staat. Als ik ga kijken naar het thema dan staat dat netjes op windows xp. Ik heb al geprobeerd om hem op een ander thema te zetten en daarna weer terug naar het xp thema te zetten, maar dat werkt niet.

Ook heb ik al gekeken naar de visuele opties onder systeemeigenschappen, maar kan daar ook niets mee.
Dit probleem heb ik al eens eerder gehad, maar toen kon ik hem gewoon weer terug zetten in het thema tabblad.

Heeft iemand enig idee.

bij eigenschappen van menu start, kun je aangeven of je de klassieke of de nieuwe look wil...
daar moet je dus de xp-look aangeven, en dan moet het opgelost zijn :D

Als je taakbalk grijs is ipv blauw, zoals standaard in windows XP, dan kun je dat ook nog veranderen, alleen weet ik zo ff niet hoe.

Klik met je rechtse muis op je bureaublad, selecteer 'eigenschappen' dan 'vormgeving'.
Hier kan je het aanpassen...
Hopelijk ben je nu geholpen!
Ciao
http://cds.tip.nu

Helaas, dit heb ik allemaal al geprobeerd. Het werkt alleen niet.

Ik heb even een screenshot gemaakt:

Bijlagen

• taakbalkenstartmenu.jpg
    taakbalkenstartmenu.jpg
    78,1 KB · Weergaven: 99
Dit is dus inderdaad de grijze (oude) kleur van windows ipv de blauwe nieuwe

Geplaatst door jefke
Klik met je rechtse muis op je bureaublad, selecteer 'eigenschappen' dan 'vormgeving'.
Hier kan je het aanpassen...
Hopelijk ben je nu geholpen!
Ciao
http://cds.tip.nu

Hier moet je nu toch echt zijn en dan Vensters en Knoppen op Klassiek zetten (bovenste rollout menu)

heb ik gedaan zonder resultaat. Bij thema's staat nu wel XP aangepast (is wel logisch) maar als ik hem dan op XP terug zet is er niets veranderd...

Je moet wel ff op toepassen klikken he anders gebeurt er inderdaad niks

Bedankt, dat ga ik proberen. Ondertussen heb ik een screenshot gemaakt van het tabblad vormgeving. Wat mij opvalt is dat ik alleen maar kan kiezen voor klassieke weergave en niet meer voor xp-stijl....

Bijlagen

• vormgeving.jpg
    vormgeving.jpg
    85,5 KB · Weergaven: 75
Ik heb Tweak UI nu helemaal door zitten lezen en bekeken, maar kan niet iets vinden wat effect heeft of zou moeten hebben...

OPGELOST

Ik weet niet hoe het kan, maar ik startte vanmorgen de computer opnieuw op en ik kon hem nu wel weer terug zetten op xp-stijl. Het enige wat ik gedaan heb, is de stekker uit het stopcontact halen en er opnieuw ingedaan...

Het blijft vreemd, maar het probleem is nu wel weg.:D:D:D:D:D

Allen hartelijk dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan