taakbalk in windows xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

dubbele

Gebruiker
Lid geworden
30 aug 2001
Hoi.

In ME kon je via taakbalk geavanceerd je startmenu netjes in mapjes verdelen.
Als ik nu in xp kijk bij taakbeheer dan zie ik wel geavanceerd staan maar als ik naar menu start ga dan zie ik dus maar een paar dingen staan en niet de rest van de programma's die ik in mijn startmenu gezet heb.
Waar vind ik die zodat ik alles in mapjes kan zetten enzo mijn start menu netjes kan houden.

Doe je dat niet via rechtsklikken op programma's?
Of start? Dan openen.

via start programma's zie ik wel alles wat er geinstalleer d is maar dan kan ik ze vandaaruit niet in nette mapjes krijgen dan krijg ik alleen een paar programma's te zien 6 ofzo maar niet de andere 15 :)

In Win2000 heb ik dat ook.
Ik doe het nu zo;
(Rechtermuisknop)Start>verkennen>programma's,
hier krijg ik ook maar een paar programma's te zien.
(ingelogd als Administrator)
Nu maak ik hier de mappen aan die ik wil hebben.
Daarna sleep ik via Start>programma's, de programma's in de mapjes waar ik ze wil hebben.:)

Ik weet het, tis niet de gemakkelijkste manier,
maar als je alles netjes hebt, is het eenvoudig om het bij te houden.

Via Start Programma's?
Je hoeft alleen maar te zorgen dat je de verkenner ziet. Dan sleep je ze zo van links naar de nieuw gemaakte map rechts.

via start programma's zie ik wel alles wat er geinstalleer d is maar dan kan ik ze vandaaruit niet in nette mapjes krijgen dan krijg ik alleen een paar programma's te zien 6 ofzo maar niet de andere 15

Je rechtsklikt toch wel?

rechtsklik op start/openen/ je komt in het menu start. Zorg dat je links de verkenner krijgt/maak mapjes door links boven op bestand te klikken.
Hierna alles van links naar rechts in de mapjes slepen.
Eitje

Laatst bewerkt:
Als je op mappen klikt krijg je de linkerkant er bij.
Zo ziet het er dan uit. (als je het gedaan hebt ;)
attachment.php

Laatst bewerkt:
Ik heb gedaan wat jullie zeiden
de mapjes zijn gemaakt alsik ze sleep dan kom ik of onder eenmap uit of er boven maar ze willen er niet in en zoals eliza het zegt kom ik ook niet verder zie niet alles programma's die in start/programma,s zitten
ik hoop dat jullie de screenshot kunnen zien :)

nu misschien wel

Bijlagen

• startmenu1.jpg
    startmenu1.jpg
    45 KB · Weergaven: 50
Volgens mij heeft het met de users te maken. Als je kijkt onder C:\documents and settings\ zie je jouw gebruikersnaam als map staan én een map "all users". XP verdeelt de favorieten, cookies, bureaublad en het Start Menu onder verschillende gebruikers. Sommige onderdelen zijn voor iedereen toegankelijk, anderen alleen per user. Je zult de overige Start Menu onderdelen dan ook in de andere map vinden.

Het feit dat je ze niet kunt slepen, heeft vlg mij ook met rechten te maken. Het ligt eraan bij welke user je wat aanmaakt. Probeer maar eens.

Je moet de mapjes niet slepen maar de programma's naar de mapjes.
Probeer nou nog eens stap voor stap te doen wat ik schrijf. Nu vanuit de verkenner bekeken.

C:/Documents en settings/jouw naam/local settings/menu start.
Zo kun je het ook bereiken.

Wat een omweg om een paar programma's in mappies te krijgen.
Maar het is gelukt dankzij jullie.
Ik stond al op het punt om XP er weer af te gooien.

Zo zit xp in mekaar.:(

Ik ben al een heel eind met uitvogelen hoe xp werkt op een paar dingetjes na :)

Nou, troost je............straks wil je echt niet meer terug naar 98. Lekker stabiel en meer voordelen.
Als je de eerste installatie achter de rug heb en alles ingesteld hebt (zoals b.v. start menu weer zoals 98) dan ga je pas echt genieten.

Dat heb ikal gevonden en die firewall ook, ik kom een heel eind op nog een paar kleine dingetjes na.
we knutselen gewoon verder met xp :)

Eigenlijk weet ik niet of het met 98 ook zo was maar ik dacht het niet.
Je kunt nu rechtsklikken op een map met muziek en dan draait hij direct alles wat er inzit als je de mediaplayer pakt.

Ik heb je tip meteen gedaan dit is best wel makkelijk, Werkt ook met sonique
98 heeft dit niet.

tnx elisa

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan