taakbalk niet meer blauw

Status
Niet open voor verdere reacties.

goudlokje

Gebruiker
Lid geworden
20 dec 2006
Berichten
21
Mijn taakbalk is niet meer blauw zoals het hoort. Hij is nu grijs zoals íe bij windows 98 altijd was.
Ik wil graag weer m'n oude vertrouwde blauwe taalkbalk terug.:( Kan iemand mij vertellen hoe? Bij voorbaat dank.
 
eigenschappen beeldscherm!
 

Bijlagen

  • ScreenShot002.jpg
    ScreenShot002.jpg
    44,9 KB · Weergaven: 110
Ja, daar heb ik gekeken, maar ik kan het niet veranderen. Ik heb bij het werkblad thema: windows xp ingevuld en bij vormgeving ook gewoon blauw, maar het blijft een grijze taakbalk :confused: (??)
 
Kijk bij "Eigenschappen voor beeldscherm -> Vormgeving -> Kleurcombinatie" Daar kan je dit aanpassen.
 
Ga naar configuratiescherm-> systeem-> tabblad 'geavanceerd' ->knop 'instellingen' bij prestaties Daar zal je hoogstwaarschijnlijk zien dat deze op 'beste prestaties' staat, zet die dan op 'door Windows laten kiezen'
 
heb ik allemaal geprobeerd, maar het werkt niet. Het is echt een soort andere taakbalk. Een taakbalk van windows 98 lijkt het, heel erg hoekerig en kleiner dan de taakbalk van windows XP :confused:
 
heb ik allemaal geprobeerd, maar het werkt niet. Het is echt een soort andere taakbalk. Een taakbalk van windows 98 lijkt het, heel erg hoekerig en kleiner dan de taakbalk van windows XP :confused:

Zie mijn bericht hierboven.
 
Echt super bedankt voor het meedenken...ik heb dat laastste ook geprobeerd met die instellingen bij prestaties, maar nog veranderd mijn taakbalk niet.......
 
Weet je zeker dat het een takenbalk is binnen windows,en niet een takenblak van een andere programma?
 
Uhm, naja het is zeg maar die balk op het bureaublad, dus waar je ook start kan aanklikken.....bedoelt u dat?
 
Ja deze bedoel ik!die zou je toch volgens eerdere adviezen moeten veranderen,heb je toevallig twee over elkaar open staan....................(weet alleen niet als je er èèn aanpast ze allebei dan aangepast worden)
 
hm..sja het lijkt mij ook dat ik het al veranderd had moeten hebben met eerdere adviezen, maar gek genoeg werkt het allemaal niet. Ik weet niet of ik er twee over elkaar heen open heb, kan dat:p ? Ik weet niet heo ik dat dan moet veranderen....
 
Dat is lastig,ik heb dat eens bij iemand moeten aanpassen,maar dat is met de muis klikken en naar beneden slepen,maar dat lukt haast nooit in èèn keer,teminste ik had er veel moeite mee................(en als dat ook daadwerelijk aan de hand is)
Maar het proberen waard.

En misschien komt er nog een techneut langs die de oplossing heeft,even afwachten en rustig blijven.
 
Hoe ziet de rest van het beeldscherm er uit? Soms ook wat minder fraaie kleuren? Zo ja, dan is waarschijnlijk de driver van je videokaart niet goed (meer) geïnstalleerd.
 
nee, de rest van het beeldscherm ziet er perfect uit....dezelfde kleuren als altijd.....
 
Dit probleem heeft zich nu ook bij mij voor gedaan. Is dit inmiddels al opgelost??
Ik heb de pc opnieuw opgestart en toen was ie weer blauw. Toen ik een mail ging versturen, zag ik de balk weer grijs worden. De laatste dagen zijn er ook weer verschillende windows update geweest, kan dit er mee te maken hebben?

Groetjes,
Chenny
 
bij mij is het nog niet opgelost. Ik heb alles geprobeerd, maar ik heb even op een computer van iemand anders gekeken en diegene kon bij beeldscherminstellingen --> vormgeving --> vensters en knoppen kon diegene kiezen voor windowsXP....bij mij staat daar alleen windowsklassiek. Dus daar zit de fout, maar ik weet niet hoe ik dit meot oplossen......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan