Taakbalk pictogrammen vergroten? Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.

WalterWhite

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
6 dec 2014
Hoi!

Ik ben nieuw hier! :)
Nu is het zo dat ik sinds een maand een Ubuntu laptop heb, wat ik erg fijn vind. Daarom heb ik de taakbalk van Windows nu ook aan de linkerkant geplaatst, maar de kleine pictogrammen vind ik toch wel een nadeel. Weet iemand of het mogelijk is om die pictogrammen te vergroten? En zo ja, hoe?

Fijne avond!

U kunt naar het configuratiescherm gaan (rechtermuisknop op de startknop in de linkeronderhoek) en dan kiezen voor "vormgeving en ...."
Vervolgens kiest u voor "beeldscherm" daar heeft u de optie "alles" te vergroten.

Er was ook nog een register trucje:
  • Houd de windowstoets ingedrukt en druk op "R".
  • Typ "regedit" en druk op ok.
  • Navigeer links naar "HKEY_CURRENT_USER -> Control Panel -> Desktop -> WindowMetrics"
  • Kies vervolgens in het rechterscherm voor de optie "MinWidth", als deze er niet is moet u met de rechterknop drukken en kiezen voor "new -> String Value" en noem deze MinWidth
  • Als u hem gevonden heeft dubbelklikt u er op en kunt u met het getal spelen. In mijn virtualbox standaardinstallatie staat de waarde op 38.

En natuurlijk het volgende: Windows kan ook gewoon plaats maken voor ubuntu :rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan