Taakbalk Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Amplifie

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2013
Ik heb zojuist mijn windows 7 opnieuw geinstalleerd en nu heb ik een probleem voorheen als ik bv meerdere mappen open had en ik klikte in mijn taakbalk op het icoontje zag het er zo uit:

meerderevensters.png

Nu ziet het er echter zo uit en ik heb geen idee hoe ik dit terug zet vond het oude namelijk erg fijn omdat ik precies kon zien wat het was vooral ook wanneer ik meerdere websites open had staan:

359efqh.png

Ik zou graag weer die afbeeldingen krijgen inplaats van een lijst. Normaal google ik dit wel maar zou eerlijk gezegt niet weten hoe ik het moet omschrijven!

Ik zou het systeem terug zetten naar een datum toen het nog wel goed was.

Ik zou het systeem terug zetten naar een datum toen het nog wel goed was.

Dit is helaas geen optie ik heb de hele computer omgeschoond! Normaal zou ik zeggen rechtermuis op mijn taakbalk maar volgens mij kan ik het hier niet veranderen het lijkt me zoizo dat het heel simpel is maarja.

Welkom op Helpmij.nl.:)

Windows grafische weergave staat wel op "Beste weergave"?
Deze computer > eigenschappen > geavanceerde instellingen > weergave/visueel.
attachment.php

Bijlagen

• Beste weergave.jpg
    Beste weergave.jpg
    63,5 KB · Weergaven: 519
Laatst bewerkt:
Veranders helaas niks voor mij wel vind ik dit moet het alleen nog zien te vertalen heb mijn pc per ongeluk in het nl geinstalleerd hehe. Misschien wat hulp Vooral step 2 ben ik nog aan het uitvogelen.

Step 1:

Show Desktop:

If you look to the far right of your taskbar, you should see a small button the height of your taskbar, that is the show desktop button.

Preview of your list of programs:

a. Right-click taskbar > click Properties
b. Click Taskbar tab

Taskbar Buttons:

c. Pull down menu > select Never combine
d. Click OK

Step 2:

a. Go to Start
b. Control Panel
c. Folder Options / View
d. Uncheck the box display file icon on thumbnails.

het heeft iets met thumbnail view te maken als ik dat google zie ik het wel bij afbeeldingen nu nog uitvinden hoe je dit veranderd :S

Je moet even kijken in de opties van Windows Verkenner. Combineer [windowstoets & r] -> typ: control folders, 2e tabblad...

Klik met de rechter muisknop op een leeg stuk taakbalk en klik op Eigenschappen.
Zet de Taakbalkknoppen op Nooit combineren.

Laatst bewerkt:
Je moet even kijken in de opties van Windows Verkenner. Combineer [windowstoets & r] -> typ: control folders, 2e tabblad...

Tot daar ben ik idd gekomen nu nog uitvinden wat ik uit of aan moet vinken en of dat het uberhaubt is.

Klik met de rechter muisknop op een leeg stuk taakbalk en klik op Eigenschappen.
Zet de Taakbalkknoppen op Nooit combineren.

Dat is het helaas niet het moet namelijk gecombineerd zijn het gaat erom als ik op die combinatie van bv 5 internet pagina's klik ik een lijst krijg met alle pagina's waar ik eerst een miniatuur afbeelding kreeg van alle pagina's

Ik heb alles aan en uit gezet om dat ik toch een herstel kon maken maar niks schijnt hier te werken helaas. Wss kom ik er nu niet meer uit en moet ik er maar mee leven het is geen groote ramp maar vond het wel erg makkelijk eerst.

Laatst bewerkt door een moderator:
Klik met de rechter muisknop op Computer en klik > eigenschappen > geavanceerde instellingen > Tabblad Geavanceerd > Knop Instellingen onder Prestaties
Schakel daar Beste Weergave in, dan is alles aangevinkt.
"Miniaturen weergeven in plaats van pictogrammen" moet aangevinkt staan.
check dan in de eigenschappen van de taakbalk of met aeropeek ook een voorbeeld van je bureaublad wordt weergegeven.
In het Configuratiescherm\mapopties> Tabblad weergave vink je "Altijd pictogrammen laten zien, nooit miniaturen" uit.

Laatst bewerkt:
Aero aan? 5e optie in het menu dat Crash toonde (Enable Desktop Composition) aan?

ja zoiets Roger,
ik heb het even bekeken en zag dat in prestatie instellingen in ieder geval:
"Miniaturen weergeven in plaats van pictogrammen"
Aangevinkt moet staan en in de mapopties:
Altijd pictogrammen laten zien, nooit miniaturen
Uitgevinkt moet staan.
Ik heb in de prestatie instellingen aero niet eens ingeschakeld.
Toch heb ik die voorbeelden in de taakbalk.

103tu08.jpg

Bureaublad samenstelling inschakelen ook aanvinken.

Met deze instellingen zie je niet het voorbeeld groot in beeld als je er met je muispijl op gaat staan.
Dan zal je Aero peek in moeten schakelen.
Wil je dat kan je het beste alles aanvinken.
Zelf heb ik dat niet nodig.
Wel kan je veel schuivende en animatie effecten uitvinken, of je moet dat mooier vinden en belangrijk.

Laatst bewerkt:
Erik. Ik was ook wel nieuwsgierig. Mapopties hebben bij mij geen invloed op de taakbalk. Hetgeen ook logisch is want de taakbalk is geen map, in tegenstelling tot bijv. het startmenu.

Enige optie die dit veranderd in de taakbalk is bij mij 'Bureablad samenstelling inschakelen' . En aero natuurlijk, die moet ingeschakeld zijn.

Ah ok Roger, mooi dan weet de TS vast nu alles wel te regelen.
Die kan het testen door de vinkjes in te stellen tot het resultaat is bereikt.
Zonder Aero peek ingeschakeld zie ik wel kleine voorbeelden maar niet de grote die dan toont hoe het programma er in beeld uit ziet op 100% grootte.
Maar dat heb ik zo ingestelt omdat ik dat zo wil, wil je wel die grote dan denk ik ook idd dat aero aan moet.

Heb even gekeken, en als je alles zo instelt als in de afbeelding en Aero peak (de bovenste) er bij aanzet heb je ook het 100% voorbeeld in beeld als je op het kleine voorbeeld gaat staan met je muispijl.
Werkt dat niet moet je misschien de drivers van je videokaart nog installeren.

Laatst bewerkt:
Ik heb het probleem opgelost Aero was bij mij aangevinkt maar grijs dus eigenlijk werkte deze niet vanmorgen toen ik naar mijn werk ging was er een groote windows update (deze was wss nog niet gedaan omdat mijn computer na installeren pas 2 maal opgestart was en er dus eerst andere updates kwamen) en nu werkt het weer naar behoren omdat aero het nu wel doet! (Taakbalk - rechtermuis - eigenschappen - voorbeeld van bureaublad met aero peek weergeven)

Mooi, ik zag trouwens in de internet opties nog het volgende:
2ba146.jpg

Hier kan je instellen of je de tabbladen in IE ook allemaal ziet, of alleen die op dat moment actueel is.
Vraag staat nog op niet opgelost.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan