Taakbalk springt steeds naar voren

Status
Niet open voor verdere reacties.

iCynCyn

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 mei 2013
Berichten
3
Hallo allemaal,

ik vroeg mij af of iemand van jullie mij misschien kan helpen.
Sinds een week of 4 heb ik nu het probleem dat als ik een film kijk, dat mijn taakbalk steeds activeert en dus zichbaar word in het scherm ( terwijl ik film kijk ).
Ook als ik spellen speel ( full screen ) zoals bijvoorbeeld zoo tycoon 2, heroes of might and magic, etc. Springt mijn hele spel naar beneden naar mijn taakbalk.
Ik kan het spel dan aanklikken en dat doet ie het gewoon weer maar ik vind het een beetje irritant worden.
Heb hiervoor nooit ergens last van gehad.
Ook heb ik geen updates of iets geinstalleerd op mijn laptop.

Heeft iemand misschien tips?

Groetjes Cynthia
 
Dit probleem heb ik ook gehad en ik weet eerlijk gezegd niet goed hoe ik het precies heb opgelost. Heb je het volgende probleem ook: tijdens het typen van een bericht op dit forum verdwijnt je cursor en wordt het venster inactief en pas weer met klikken actief?

Het zou aan bepaalde processen kunnen liggen, stappenplan:
- CTRL + ALT + DEL
- taakbeheer starten (windows 7)
- tabblad 'processen' openen
- op 'processen van alle gebruikers weergeven' klikken

Kijk dan vooral uit naar zogeheten updaters en beëindig die processen. Let er wel op dat je zeker geen processen beëindigd die benodigd zijn voor het draaien van Windows zoals veel SYSTEM processen, svchost.exe, processen van je virusscanner, processen van je processor (Intel of AMD) of grafische chip (Nvidia of ATI AMD). Als je twijfelt mag je het hier vragen, noem dan even wel om welk proces het gaat, dus 'proces'.exe.
 
Rechtsklik op de windows ( start ) knop en kies voor eigenschappen. Het zou er zo ( zie afb. ) uit moeten.
Schrijf er in het vervolg bij welk besturingssysteem je gebruikt !
 

Bijlagen

  • Eigenschappen startknop.PNG
    Eigenschappen startknop.PNG
    37,1 KB · Weergaven: 160
Laatst bewerkt:
Bij mij is dat nu anders ingesteld (taalbalk vergrendelen aan en aero peek uit) en dat werkt prima, ook met games, films etc. Maar goed om alvast iets voorhanden te hebben als mijn probleem weer terug zou komen (is echter al meer dan 4 maanden weg).
 
Ik werk met windows 7 home premium.
Ik de tips met de taakbalk opgevolgd ( taakbalk vergrendelen en aero peek uit, en andersom ) maar niks werkt helaas.
Ook heb ik alle processen die iets met updates te maken hebben uit gezet maar ook hiermee geen resultaat.
Ik was namelijk net muziek aan het luisteren op youtube, en zodra ik mn scherm op fullscreen zet gaat die ( na soms 1 minuut, soms 5 minuten ) weer terug naar klein beeld.
Ik heb trouwens geen last dat mijn cursor tijdens het typen verdwijnt ( athans dat is mij (nog) niet opgevallen ).

Ik hoop dat ik snel een oplossing vind.
Alvast bedankt aan iedereen voor de moeite om mij te helpen!
 
Laatst bewerkt:
Verplaatst naar de Windows 7 afdeling.
 
Heb je een systeemherstelpunt van voor je probleem ?
Probeer eens of dat wellicht soelaas biedt.
 
ik heb net mijn laptop herstelt naar het eerste herstelpunt die ik kon vinden. ( dat was het herstelpunt van zo'n 2 weken geleden ) Een eerdere datum stond er niet bij.
Helaas doet het probleem zich nog steeds voor :(
 
Systeemherstel werkte bij mij ook niet, loste zich vanzelf op, dit is een heel vervelend probleem wat vaak software gerelateerd is. Ik denk nog steeds dat het met updates te maken heeft, en dat een bepaalde taak zich op de voorgrond dringt. Je kan onder taakbeheer ook bij de processen ze een lagere status geven zodat de processen minder prioriteit hebben. Misschien is dat de moeite waard?

Stappenplan:
- CTRL + ALT + DEL
- taakbeheer starten
- tabblad 'processen'
- rechtermuisknop op proces en dan 'prioriteit instellen'
 
Start eens op met je windows dvd en klik op installeren.

Let op, bij het 2de scherm klik je op windows repareren. Hij zoekt zelf naar je installatie en evt. fouten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan