Taakbalk verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

metalfreakah

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
Hoi iedereen,

Sins een tijdje geleden dan m'n computer is vast gelopen is mijn taakbalk verdwenen.
Bij het opstarten zie ik hem wel, ik blijf hem zien tot mijn computer VOLLEDIG is opgestart, daarna verdwijnt ie.

Ik kan de pictogrammen op m'n bureaublad nog wel zien, en ik taskmanager zie ik dat m'n explorer.exe ook nog loopt.
Met het windows logo (op m'n toetsenbord) kan ik het start menu nog wel gewoon openen.
Ook al via configuratiescherm, automatisch verbergen, vergrendelen enzo aan/uitgevinkt, maar dat hielp ook niet.

ik hoop dat iemand me kan helpen.

MVG,

Laatst bewerkt:
Er zijn virussen die dit soort problemen veroorzaken (o.a.loader.exe)
Twijfel je over je bescherming dan is een online scan van bv kaspersky aan te bevelen.
Mocht dan niet nodig zijn, of niet helpen, dan doet dit tootje het mischieen.
mvg leo

Hoi Patrick

Eerst even een vraagje, als je met de cursor van je muis helemaal naar beneden gaat op je bureaublad (dus tegen de onderkant van je scherm) zie je dan misschien een dubbel pijltje verschijnen? Zo ja, hou dan de linker muisknop ingedrukt en sleep naar boven,als het goed is trekje de werkbalk weer terug in het gareel.
Wat je ook kan proberen is helemaal onderaan op je bureaublad (tegen rand scherm) op je rechtermuisknop te klikken en vervolgens in het menu naar "eigenschappen" vervolgens in het menu het vakje "Taakbalk altijd op voorgrond weergeven" aanvinken.

Suc6

Greetz banjer:cool::cool:

Eerst even een vraagje, als je met de cursor van je muis helemaal naar beneden gaat op je bureaublad (dus tegen de onderkant van je scherm) zie je dan misschien een dubbel pijltje verschijnen? Zo ja, hou dan de linker muisknop ingedrukt en sleep naar boven,als het goed is trekje de werkbalk weer terug in het gareel.
Wat je ook kan proberen is helemaal onderaan op je bureaublad (tegen rand scherm) op je rechtermuisknop te klikken en vervolgens in het menu naar "eigenschappen" vervolgens in het menu het vakje "Taakbalk altijd op voorgrond weergeven" aanvinken.

Suc6

Greetz banjer:cool::cool:

Zoals ik in m'n "main" post al zei. Vergrendeling en verbergen enzo al geprobeerd.

Er zijn virussen die dit soort problemen veroorzaken (o.a.loader.exe)
Twijfel je over je bescherming dan is een online scan van bv kaspersky aan te bevelen.
Mocht dan niet nodig zijn, of niet helpen, dan doet dit tootje het mischieen.
mvg leo

Heb ook wat gelezen over Loader.exe.
Heb zelf Norton internet security en die vind geen virus.
Als ik thuis ben (zit nu nog op school) zou ik je tool eens proberen.
Alvast bedankt :thumb:

Ook al via configuratiescherm, automatisch verbergen, vergrendelen enzo aan/uitgevinkt, maar dat hielp ook niet.

Probeer thuis toch even of je onderaan je scherm een dubbele pijl krijg te zien, vaak is de oplossing simpeler dan je denkt.

Laatst bewerkt:
Probeer thuis toch even of je onderaan je scherm een dubbele pijl krijg te zien, vaak is de oplossing simpeler dan je denkt.
Al te vaak geprobeerd. Het rare is dat ik hem wel zie op het moment van opstarten.
Wanneer m'n computer VOLLEDIG is opgestart verdwijnt ie.

Als hij verborgen is en je toetst de windows key wil taskbar ook wel eens mee naar boven komen.

Het enigste wat ik nog kan bedenken is systeem herstel op je pc te draaien met de laast bekende juiste configuratie:shocked:

Ondanks dat explorer.exe nog draait probeer eens taakbeheer> Bestand -> Nieuwe taak (Uitvoeren...) en typ hier explorer.exe.
Wat gebeurt er?
Ondanks dat je veel vertrouwen in norton hebt zou ik de tip online scannen bij kaspersky toch ook eens proberen.

Laatst bewerkt:
het is opgelost :thumb:.
Ik had object dock, en die zat nog wel eens te *****n met m'n taakbalk. dat was het dus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan