Taakbalk Vista

Status
Niet open voor verdere reacties.

meeuwen

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2005
Berichten
12
Ik heb op mijn PC Vista Ultimate geinstaleerd. Het werkt uitstekens, alleen ik heb een probleem. Als ik een tijdje niet op de computer hebt gewerkt, gaat mijn taakbalk vastzitten. Er reageerd niets meet op muv van de startknop. Ik kan alle geminimaliseerde programmas niet meer openen via de taakbalk, maar dat moet ik dan via taakbeheer doen.
In XP is dit probleem ook geweest en Microsoft geeft hiervoor aan dat je dan de updates of SP2 moet installeeren. Voor Vista kan ik niets vinden.
Weet iemand hier een oplossing voor.

Meeuwen
 
Weet je welk proces het probleem veroorzaakt? Vermoedelijk explorer ofzo...
Als het een tijdelijk probleem is heb ik twee mogelijke oplossingen voor je, anders zal je toch een update moeten afwachten.

1. Je wacht gewoon, je laat je computer aanstaan en wacht, desnoods een halve dag, misschien raakt hij er zelf uit.
2. Je beeindigt explorer.exe eens. Taakbeheer ---> processen ---> explorer.exe ---> proces beëindiggen ---> ja. Dan terug naar tabblad toepassingen, nieuwe taak aanklikken, en intikken C:\Windows\explorer.exe (probleem is dat dit niet voorkomt dat het probleem terugkomt) D:\windows\explorer.exe indien je OS op D: staat enz...
 
Bedankt voor de tips. Ik ga het proberen als hij weer vastzit en je hoort van mij.
 
ik heb dit probleem ook... bij mij komt het zosnel ik op me "geluidicoontje druk" (systeemformule wil aanpassen) met de muis...

iemand nog goeie tips?
 
@haagsev dit is een totpic van een jaar oud.
maak even een nieuwe vraag voor jezelf.
Deze gaat op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan