Taakbalk weghalen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laurens1992

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2008
Ik heb thuis een klein broertje die erg graag op de computer zit alleen kan hij niet alleen achter de computer, want dan gaat hij op onderzoek uit en binnen no-time is de computer gecrasht. Maar we hebben niet altijd de tijd om erbij te blijven.

Weet iemand hoe je op een computer (besturingssysteem: XP) de taakbalk weg kan halen en door een toetscombinatie weer tevoorschijn te halen? Of bestaat deze optie er niet?

Mvg, Laurens

Als je met je rechter muisknop op de taakbalk klikt en dan Eigenschappen kan je de ''taakbalk automatisch verbergen''.

Dan zie je de taakbalk niet, maar wel een streepje onder in beeld. Als je met de muis daarover heen gaat dan komt de taakbalk weer tevoorschijn, en als je de muis weer weghaalt van gaat de taakbalk weer weg.

Of dit veel helpt weet ik niet :p

Goed plan lijkt me om hem een eigen gebruikersaccount te geven (met beperkte rechten).
Dan op de andere gebruikersaccounts een sterk wachtwoord zetten dat hij dat wachtwoord niet zomaar kan raden.

Lijkt mij voldoende om 90% van alle problemen direct uit de wereld te helpen.

Tijs.

@ chun: Ja, dit had ik ook al geprobeert maar hier is die nu dus ook achter gekomen :)

@ dnties: Dit is wel een goed plan, alleen kan je dan ook zijn rechten dan zo zetten dat hij de programma's alleen nog maar kan lezen? Dus niet meer verwijderen/ wijzigen?

Zo ja, hoe moet dit ? En weet ook iemand hoe je z'n rechtermuis klik kan uitzetten ofo ?

Alvast bedankt :thumb:

Mvg, Laurens

Heel simpel: Maak een nieuwe gebruiker aan, en geef aan dat het een account moet zijn met beperkte rechten. Dan kan hij alleen op zijn bureaublad icoontjes wegsmijten, alleen in "Mijn Documenten" van zijn eigen account bestanden maken en wissen, en geen programma's deïnstalleren of bestanden verwijderen uit de Windows map of C:\Program Files

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan