Taakbalk werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Piim
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Piim

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2016
Hallo,

Ik zit met een nogal vervelend probleem, waar ik nog geen oplossing voor heb gevonden. Mijn taakbalk reageert namelijk niet meer.

Ik kan niet meer op de Windows-knop klikken, er opent niks. Ook kan ik de Windows toets daarvoor niet gebruiken. Rechtermuisklik op apps, om ze bijvoorbeeld los te koppelen van de taakbalk, werkt ook niet. Ik kan ook niet zoeken op de computer.

Powershell werkt niet, updates installeren werkt niet, want er zijn geen updates, en verder heb ik geen idee wat ik nog meer kan doen.

Heeft iemand een reddende oplossing?

Met vriendelijke groet,
Piim

Hoi PIIm,
Welkom op het forum:)
Werkt de toetscombinatie windows + R?
Groet

Hoi,
Zie je die in de taakbalk en kan je die via rechtermuisknop openen als administrator?

Hoi,
Gaat de goede richting uit:)
Plak nu volgende code in powershell (als administrator)
Code:
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
En druk op enter
Ga daarna naar C:/Users/name/AppData/Local/ en verwijder TileDataLayer folder
Heropstarten is normaal niet nodig, na een minuut of zo zou alles terug normaal moeten zijn
Laat maar iets weten
Groet

Als ik de code
Code:
Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}
in Powershell plak, krijg ik de melding 'Get-AppXPackage' is not recognized as an internal or external command, operable program or batch file.

Is dit ook de reden dat ik het bestand niet vind?

Hoi,
Moet nu ook eventjes nadenken:o
Probeer Windowstoets + x
en klik opdrachtprompt (administrator)
en probeer
sfc /scannow

Hoi PIIm,
Laaste poging, na de scan, heb je het vorige terug geprobeert met powershell
Anders weet ik ook niet meer.
Terugzetten naar een vorige datum via systeemherstel mischien?

Terugzetten van een vorige datum gaat ook niet, want ik heb het vanaf dat ik Windows 10 heb gedownload.

Helaas..

Geeft niet, ik hoop dat er nog iemand anders is met een andere oplossing.

Bedankt!

tja bij zoiets als de meest voor de handliggende oplossing niet werkt... dan het resultaat lijstje van Google nawerken.
De tip van daar boven staat er ook bij.
https://www.google.nl/search?q="win...ome..69i57.13604j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Nu is het een kwestie van tijd vrij maken om de tips te lezen en te kijken of het echt jouw probleem is en dan proberen...
Kunnen wij ook doen maar 10x neen kost dagen schrijven hier.. probeer dit ... werkt niet... ooooo probeer dat..... Dat schiet niet op....

Tja... je moet nu wel meer zelf doen....maar het gaat wel sneller.
Heb je tussendoor vragen ... post je toch nog hier.... kun je meteen jouw vooruitgang melden...
Succes!

Hallo!

Ik zit met net hetzelfde probleem. Alle stappen die ik vond online al doorlopen. Ik wil echter vermijden om mijn bestanden kwijt te zijn en dus zie ik een herinstallatie van Windows 10 niet meteen zitten...

Pim, heb jij al een oplossing voor je probleem? Lijkt hetzelfde...

Alleen... Taakbeheer kan ik niet openen - blokkeert steevast. Ook Powershell reageert gewoon niet. Ook al laat ik hem een halve dag zoeken naar "Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}"

Alvast bedankt voor de tips/oplossing! :-)

Groetjes
Anke

Oh, en als ik via FixWin 10 het probleem aanklik om te 'fixen' kom ik terug op een blauw powershell-scherm uit waar ik niet eens een commando in kan geven... Flikkert, maar reageert niet op Control + V of ieder getyp op mijn toetsenbord ...

Bedankt voor de tip. Maar zal taakbeheer dan ook weer werken? ;-)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan