taakbalk werkt regelmatig niet, pictogrammen verdwijnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

astro16

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2007
Berichten
113
De laatste tijd gebeurt het vaak dat mijn taakbalk niet goed werkt. Een deel van de pictogrammen verdwijnt (die ik zelf neergezet heb) en de hele balk is niet te gebruiken. Als ik er met aanwijzer op sta dan blijft het rond draaiende symbool draaien. Ik los het nu op door tig keer op de taakbalk te klikken dan komt alles weer terug en werkt alles weer.
Maar liever los ik het echt op natuurlijk want dit is irritant. Het gebeurt vaak.
Kan iemand me helpen?
 
Heb je al SFC en DISM geprobeerd om de integriteit van Windows te controleren cq. te herstellen?
 
Nee, dat heb ik niet geprobeerd. Hoe doe ik dat?

Even zelf gekeken. Ik was snel met mijn vraag hoe dan. Maar moet dit voldoende zijn? :

sfc /scannow

DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is voldoende voor het controleren van de beveiligde systeembestanden en het update proces.

Er zou een icon bestand met een fout kunnen zijn, dat is dan de eerste die niet wordt geladen. Je kan een ander pictogram kiezen bij Eigenschappen in het contextmenu van dat bestand.

Ga eens naar C:\Documents and Settings\<gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\ en verwijder "IconCache.db"

Dit is een verborgen bestand.
Dus soms moet je de map opties wijzigen om het te kunnen zien.

Hierna herstarten. Het bestand wordt dan automatisch teruggeplaatst door Windows. Fouten of tekortkomingen in dit cache worden op deze manier misschien hersteld.

Het kan ook zijn dat het cache niet groot genoeg is.
Je kan dat aanpassen in het register. Een systeemherstelpunt maken zorgt er voor dat je van het register daarin een backup hebt maar het aanpassen van waarden is eenvoudig.
Start, Uitvoeren, type "regedit" en ga daarin naar
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\Curr entVersion\Explorer en daar in Max Cached Icons de tekenreekswaarde veranderen, in bijvoorbeeld 4096
 
Dank voor jullie hulp.
Voorlopig lijkt commando sfc /scannow geholpen te helpen. Verschillende files gerepareerd. Ik wacht het nog even af voordat ik durf te zeggen dat het euvel echt verholpen is maar voor nu wel zo lijkt het.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan