Taakbalk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wipneus

Gebruiker
Lid geworden
29 okt 2001
Berichten
645
Ik hoop dat ik in de goede sectie zit.

Mijn probleem is dat ik mijn taakbalk telkens als ik mijn pc opstart de iconen van snelstarten kwijt ben. Nu heb ik al alle vinkjes uitgedaan en opnieuw aangevinkt en ook taakbalk en (snelstarten) vergrendeld aangevinkt maar helpt niet.
 
Probeer het volgende script: link

Hierbij wordt Explorer tijdelijk uitgeschakeld, en na afloop zul je je taakbalken weer moeten activeren.

Hopelijk wordt het dan allemaal wél vastgehouden na een herstart.

Tijs.
 
Graag een wat helderder terugmelding: Hoezo werkt het niet? Start het niet? Krijg je foutmeldingen? Gebruik je niet XP maar wat anders? Kun je het niet downloaden? Of heeft het wel gedraaid, maar heeft geen oplossing geboden? etc.

Daarnaast kun je ook het volgende nog proberen, de volgende commando's individueel plakken in het Start -> Uitvoeren vakje, en op Ok drukken:

Reg.exe ADD "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v NoSaveSettings /t REG_DWORD /d 0 /f
Reg.exe ADD "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v NoSetTaskbar /t REG_DWORD /d 0 /f
Reg.exe ADD "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v NoToolbarsOnTaskbar /t REG_DWORD /d 0 /f
Reg.exe ADD "HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v NoSaveSettings /t REG_DWORD /d 0 /f
Reg.exe ADD "HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v NoSetTaskbar /t REG_DWORD /d 0 /f
Reg.exe ADD "HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer" /v NoToolbarsOnTaskbar /t REG_DWORD /d 0 /f


Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Heb Xp - Sp2
Bestandje gedownload en geinstalleerd maar er gebeurt verder niks.
Geeft geen foutmeldingen.
Ik zie gewoon de iconen niet meer als ik opnieuw mijn pc opstart.
De 2 dingen aangevinkt - snel starten en taakbalk vergrendeld maar op een of andere manier onthoud windows die instelling niet.
 
Heb de regels uitgevoerd maar er gebeurt niks.
Als je msconfig uitvoerd wat moet je dan aanvinken?
Bij mij staat nu selectief opstarten en staat er bij Systeemservices in het geheugen laden een groen blokje ipv een vinkje terwijl de rest is aangevinkt. Ik weet niet op dat hier iets mee te maken kan hebben.
 
Heb de regels uitgevoerd maar er gebeurt niks.
Als je msconfig uitvoerd wat moet je dan aanvinken?
Bij mij staat nu selectief opstarten en staat er bij Systeemservices in het geheugen laden een groen blokje ipv een vinkje terwijl de rest is aangevinkt. Ik weet niet op dat hier iets mee te maken kan hebben.

Als er een groen blokje staat bij Systeemservices, dan heb je in een eerder stadium enkele Systeemservices van Opstarttype veranderd met msconfig of met 'tweak-tools' e.d.

Zie mijn bijlage voor standaard XP services en hun 'normale' opstarttype. Vergelijk dat op het tabblad Services met wat jij hebt.

Tijs
 

Bijlagen

  • std-services.zip
    2,8 KB · Weergaven: 23
Die in het zip bestandje waar moet ik die vinden?
Als ik msconfig doe en kijk dan bij services staan daar allemaal andere dingen die draaien op mijn pc.
 
Start anders via Start -> Uitvoeren -> services.msc

Vergelijk de gegevens daar met die van de bijlage.

Overigens zou je ook met Systeemherstel kunnen kijken of je probleem kunt oplossen (Start -> (Alle) programma's -> Bureuaccesoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel). Dan terugzetten naar een datum van vóór de problemen.

Tijs.
 
Er staan op site van Kelly's Korner tweaks voor Windows XP.
Een aantal daarvan hebben o.a. betrekking op de functies van de Taakbalk.
Misschien is het nuttig om ze allemaal eens toe te passen. Het zijn allemaal aanpassingen van het register.
Hier komen ze: nummer 30 (speciaal op jouw probleem van toepassing?), nummer 99, nummer 117, nummer 164 allemaal in de linkerkolom en tot slot 195 in de rechterkolom.
Baat het niet, schaad het niet.
 
Laatst bewerkt:
Alles geprobeerd maar nu een probleem erbij ik kan als ik rechtsklik op de taakbalk kan ik taakbalk vergrendelen niet meer aan of uitvinken. Staat er wel maar in een lichte kleur zodat je er niet meer op kunt klikken.
 
een probleem erbij ik kan als ik rechtsklik op de taakbalk kan ik taakbalk vergrendelen niet meer aan of uitvinken. Staat er wel maar in een lichte kleur zodat je er niet meer op kunt klikken.
Mmm...schaad dus wel een beetje?
We gaan terug naar "msconfig", dat was nog niet helemaal rondgekomen.
Je weet hoe je daar moet komen (Start, Uitvoeren, "msconfig", OK.) Klik eerst op het tabblad "Services". Als de knop "Alles inschakelen" actief is, klik je daar op. Zo niet, zoek de regels met een groen blokje ervoor en probeer door twee keer achter elkaar te klikken er weer een vinkje in te krijgen. Ga nu naar het tabblad "Opstarten" en maak daarvan een printscreen. Herstart de PC en zet de printscreen in je antwoord.
 
Probeer deze eens, en dan de optie Save Quick Launch Sort Order, de optie Set Quick Launch as Default, kan ook, indien de apply button niet grijs is.
 
Alles was aangevinkt in services

Hier mijn screen van het opstarten
 

Bijlagen

  • naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    62,7 KB · Weergaven: 51
De eerste twee entry's zijn mij niet duidelijk. Jij kent de toepassingen waar zij bij horen? Zo niet, schakel ze eens uit. Of de-installeer ze. Je kunt ze eventueel toch weer terugzetten?
Jsched.exe is overbodig, Java heeft zover ik weet nog nooit spontaan een runtime update doorgegeven. Je moet/kunt beter zelf van tijd tot tijd gaan kijken.
MsgPlus, daar heb ik nogal eens wat problemen mee gezien. Als je kunt, de-installeer het programma eens helemaal. (Ik neem aan dat je de installer van het programma ergens hebt, zodat je het weer zou kunnen installeren later.)
PrintScreen is je eigen keus, kun je dat programma niet met een snelkoppeling opstarten als je het wilt gaan gebruiken? Haal het eens (tijdelijk) weg uit Opstarten.
RainLendar2, daar geldt hetzelfde voor als bij PrintScreen. Haal het (tijdelijk) weg.
GoogleToolBarNotifier, daar zijn op allerlei terrein wel eens kleine en grotere problemen door ontstaan. Haal het als onderdeel van de test niet alleen weg uit Opstarten, maar de-installeer het helemaal. Je kunt het altijd opnieuw installeren.
Ik denk dat er nog één entry in Opstarten onzichtbaar is gebleven. Beoordeel het op dezelfde manier als ik hierboven deed. Kun je het (tijdelijk) missen, haal het uit Opstarten en de-installeer indien mogelijk.

Alle Services staan ingeschakeld zeg je. Ook het eerste scherm van Msconfig ziet er nu uit zoals bijgaand plaatje? Geen groen vierkantje meer voor: Systeemservices in het geheugen laden? Dat had je eerst wel.

Als alles in orde is de PC herstarten en kijken hoe de Taakbalk er nu bij stat.
 

Bijlagen

  • Systeemservices.jpg
    Systeemservices.jpg
    34 KB · Weergaven: 46
Ik denk dat het een instelling is (mijn account) in het register.
Misschien dat daar een verkeerde verwijzing of dword verkeerd staat.

Als ik een nieuw account aanmaak heb ik gewoon de taakbalk met iconen.
Heb 3 accounts en alleen bij mij account heb ik problemen met de taakbalk.
 
Via de methode in mijn handtekening heb ik met de zoekterm "taakbalk" uiteindelijk de volgende pagina gevonden bij Microsoft. Met methode 2 ben je al min of meer begonnen, hier staat hoe je je oude gebruikersaccount definitief kunt inruilen voor een nieuwe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan