taakbeheer en regedit werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodymax

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo Allen,

Ik krijg taakbeheer en regedit niet meer aan de gang.

Om taakbeheer te openen zijn er meerdere mogelijkheden, hieronder staan ze:

* ctrl - alt - del >>> werkt niet
* ctrl - shift - esc >>> werkt niet
* rechtermuis op taakbalk >>> werkt niet
* via uitvoeren >>> werkt niet

Dat werkt allemaal helaas niet, als ik in de map C:\windows\system32 taskmgr.exe aanklik, krijg ik de volgende foutmelding: "Windows kan het bestand C:\WINDOWS\system32\taskmgr.exe niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarna opnieuw. Klik als u naar een bestand wilt zoeken op de knop start en daarna op Zoeken."

Als ik bij uitvoeren regedit invoer krijg ik deze melding: "Windows kan het bestand regedit niet vinden. Controleer of u de naam juist hebt ingevoerd en probeer het daarma opnieuw.Klik als u naar een bestand wilt zoeken op de knop start en daarna op Zoeken."

Wie weet hoe dit kan ? ik heb me pc gister gescand met nod32, en die zag niks, helemaal schoon.

Graag jullie hulp,

Mvg,
Mark

Voer voor de zekerheid de stappen 1 en 2 die hier staan is uit. Heb je je installatie cd nog? Anders kun je je het volgende proberen(voor regedit):
Plaatst de installatie cd in je cd/dvd-rom station
Ga naar Start>Uitvoeren> typ cmd
Er opent een nieuw scherm, typ hier:
expand cdromstation:\i386\regedit.exe C:\windows\system32\regedit.exe
Druk daarna op Enter.
LET OP! Cdromstation moet je vervangen door de letter van je cd/dvd-rom station!
Let ook goed op de spatie tussen regedit.exe en C:\windows\system32\regedit.exe.
Voor taskmgr.exe:
expand cdromstation:\i386\taskmgr.ex_ C:\windows\system32\taskmgr.exe
LET OP! Ook hier: cdromstation moet je vervangen door de letter van je cd/dvd-rom station!
Let ook goed op de spatie tussen taskmgr.ex_ en C:\windows\system32\taskmgr.exe.

Laatst bewerkt:
Voer voor de zekerheid de stappen 1 en 2 die hier staan is uit. Heb je je installatie cd nog? Anders kun je je het volgende proberen(voor regedit):
Plaatst de installatie cd in je cd/dvd-rom station
expand cdromstation:\i386\regedit.exe C:\windows\system32\regedit.exe
Druk daarna op Enter.
LET OP! Cdromstation moet je vervangen door de letter van je cd/dvd-rom station!
Let ook goed op de spatie tussen regedit.exe en C:\windows\system32\regedit.exe.
Voor taskmgr.exe:
expand cdromstation:\i386\taskmgr.ex_ C:\windows\system32\taskmgr.exe
LET OP! Ook hier: cdromstation moet je vervangen door de letter van je cd/dvd-rom station!
Let ook goed op de spatie tussen taskmgr.ex_ en C:\windows\system32\taskmgr.exe.

Ik heb dit alles uit geprobeerd, die virus scanners hebben wel wat troep verwijderd, maar hiermee is het probleem helaas niet opgelost :confused::confused:

Nog mensen met ideen ?

Graag jullie reactie,

mvg,
mark

dat zou kunnen, systeemherstel, maar aangezien het lang is geleden dat ik taakbeheer heb gebruikt, omdat me pc stabiel draait, ga ik ook dingen veranderen wat ik niet wil !!!

Iemand nog oplossingen ?

Mvg,
Mark

mensen, iedereen bedankt voor de hulp, maar ik werd er gek van en heb xp pro er opnieuw op gezet, het probleem is verholpen !!!

groeten,
mark

jammer, als je dan toch xp pro dr opnieuw opgooit dan had systeemherstel evt sneller geweest ;)

maar in ieder geval succes :thumb:

hmm bijna 7 maanden later nog een reactie niet echt nodig.....

hmm misschien is het dan wel nodig om een slotje te plaatsen?? :shocked:

maar ok my bad ik was dr niet bij :rolleyes: maar k wou het wel even zeggen :p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan