taakbeheer gaat niet meer open

Status
Niet open voor verdere reacties.

rondewoerd

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2004
wie kan mij helpen?Ik krijg mijn taakbeheer niet meer open ook niet met ctrl alt delete.(crash?)

En CTRL+SHIFT+ESC ?

taak beheer gaat heel kort open maar verdwijnt direkt weer en rechtsonder in de werkbalk opent zich een groen blokje
ga ik daar met de cursor naar toe verdwijnt het ook direkt

Wat heb je tot nu toe gedaan? Krijg je foutmeldingen? Heb je een goede virusscanner?

gescand met norton en ook nog met bitdevender en stinger en avg 7.0 (alles met laaste update)had wel wat gevonden en verwijdert of gerepareerd maar gaf geen resultaat wat betreft het openen van taakbeheer.
geen foutmeldingen verder

Proberen we toch gewoon deze :p

Taakbeheer inschakelen (Voor Windows XP Home):

Ga naar START > UITVOEREN.

Type dan REGEDIT.

Dan opent er een kadertje.

Dan klik je op: HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/Currentversion/Policies/Systeem

Dubbel klik dan op DisableTaskMgr

Bij waardegegevens zet je een 0 & grondtal moet op Hexadecimaal staan.

Geplaatst door Frederik
Proberen we toch gewoon deze :p

Taakbeheer inschakelen (Voor Windows XP Home):

Ga naar START > UITVOEREN.

Type dan REGEDIT.

Dan opent er een kadertje.

Dan klik je op: HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/Currentversion/Policies/Systeem

Dubbel klik dan op DisableTaskMgr

Bij waardegegevens zet je een 0 & grondtal moet op Hexadecimaal staan.

Hoi Frederik

Heb deze ook al eens uitgeprobeerd maar kom niet verder dan: HKEY_CURRENT_USER/Software/Microsoft/Windows/Currentversion/................

Heb jij dit ook?

PS: Hopelijk heefd Topicsteller Xp Pro op zijn pc staan, dan zal het probleem wel snel opgelosd zijn :)

Laatst bewerkt:
Ik kan dat niet controleren voor de home editie omdat ik de prof editie gebruik. Vond dit antwoord gewoon met google:confused: Maar ik heb m wel.

Maar als er in de home editie geen sprake is van group policy zul je, denk ik, inderdaad die ook niet tegenkomen

Geplaatst door Frederik
Maar als er in de home editie geen sprake is van group policy zul je, denk ik, inderdaad die ook niet tegenkomen

Dit zijn een van de kleine verschillen tussen Xp Pro en de Home versie. Maar als je ze moet kopen is het het verschil best veel :D

als ikga naar START > UITVOEREN
en Type REGEDIT dan heb ik het zelfde probleem als met taakbeheer

Tja we kunnen ook niet alles weten :(

Mocht je het echt blijvend vervelend vinden zonder taakmanager dan zou ik XP gewoon opnieuw installeren en zoites zeg ik meestal niet gauw.

helaas heb ik xp opnieuw moeten instaleren want kwam ondanks alle goede tips niet verder en Nero begon ook al kuren te krijgen.Toch wil ik ieder die geprobeerd heeft te helpen ff bedanken!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan