Taakbeheer-Processen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Bazar
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Bazar

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2003
Bij Taakbeheer processen kijk ik regelmatig. Nu vind ik dat er wel heel veel processen doende zijn, terwijl ik daar volgens mij niks mee doe. Zo staat er msmsgs.exe; neemt veel ruimte in enz. Ook svchost.exe. Heel veel ruimte. Kun je dat uitzetten om bv meer geheugen over te houden? Ik heb er een printscreen van gemaakt. Is het raadzaam dat te tonen? Groet

Hoi Caspar.

Ik gebruik Firefox en de aanbevelingen die in jouw aangegeven site worden gegeven kan/durf ik niet te verwijderen. "Technisch" engels is wellicht de boosdoener. Mijn computerkennis is op dat gebied gering. Ik weet bv niet waar en hoe ik msmsgs kan vinden en dus kan verwijderen. Overigens ik zit zo nu en dan wel op msn messenger. Kan het dan toch weg? Groet

Hoi,

Van SVCHOST.exe moet je afblijven. Deze kan ook meerdere malen in je taskmanager voorkomen.

msmsgs heeft te maken met MSN messenger. Deze zou je uit kunnen zetten als je geen MSN draait.

Tip: tik de naam van het proces dat je zoekt eens in op google. Daar krijg je op diverse sites uitleg over het proces en of je het kan uitzetten.

Succes

Bijvoorbeeld fxssvc KAN gevaarlijk zijn. Msmsgs.exe is middels verkenner niet te verwijderen. Ik geef een printscreen weer. Wil iemand mij aangeven wat weg kan via verkenner en verwijderen. Bedankt

Bijlagen

Geplaatst door Bazar
Bijvoorbeeld fxssvc KAN gevaarlijk zijn.

Wat is er gevaarlijk aan fxssvc.exe? Is gewoon de fax-service van Microsoft.
http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/processlibrary/fxssvc/

Geplaatst door Bazar
Msmsgs.exe is middels verkenner niet te verwijderen.

Nee, dat kan niet zomaar. Gelukkig niet zeg, je moet niet zomaar exe-bestanden gaan verwijderen! Wil je een programma kwijt, doe dat dan via configuratiescherm > software.

Geplaatst door Bazar
Ik geef een printscreen weer. Wil iemand mij aangeven wat weg kan via verkenner en verwijderen. Bedankt

Niets via verkenner gaan verwijderen. Dit zijn allemaal normale en voor het overgrote deel essentiële systeem- en programmabestanden! En je CPU-gebruik is maar 3%, dus waar maak je je druk om?

Messenger zou je kunnen uitschakelen via MSConfig > Opstarten.

iedereen bedankt. Ik dacht veel te veel rommel. Gelukkig dus niet. Groet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan