Taakbeheer uitgeschakeld door virus

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marcellinus

Gebruiker
Lid geworden
2 dec 2000
Een of ander virus/spyware whatever.. heeft veroorzaakt dat ik de taakbeheer en Tweak UI niet meer kan opstarten. Ik krijg dan de melding: "Taakbeheer/tweakUI uitgeschakeld door systeem beheerder' De virus is verledentijd maar hoe maak ik deze zooi weer ongedaan?
Bedankt voor jullie hulp.

groet

Laatst bewerkt:
Probeer die zooi weer inorde te brengen met een systeemherstel.

Jozo zei:
Het is ook handiger om eerst het virus te verwijderen. :confused:

de 'virus'(als het dat was) is al verwijderd alleen heeft bepaalde grappen met mijn register uigehaald waardoor ik dus regedit, de taakbeheer niet kan opstarten en kennelijk ook iets met het systeem herstel want dat lukt ook niet :confused:

Kan je bij uitvoeren cmd in typen? Zoja druk eerst op enter steek dan je windowscd-rom in en typ sfc /scannow druk op enter. Weet je nog welk virus er gevonden was? Maar voer toch nog eens de onlinescan uit.

Marcellinus zei:
Door die virus kan ik ook regedit niet opstarten:confused:

Marcellinus zei:
de 'virus'(als het dat was) is al verwijderd alleen heeft bepaalde grappen met mijn register uigehaald waardoor ik dus regedit, de taakbeheer niet kan opstarten en kennelijk ook iets met het systeem herstel want dat lukt ook niet :confused:

Wat is het nou ?
Had je een virus of niet ?
Had je er een, welk programma heeft het verwijderd ?
Weet je de naam van het virus nog ?

Doe eens wat in mijn vorige berichtje staat en kijk of taakbeheer dan weer werkt.

Typ bij Start > Uitvoeren eens regedit.exe en kijk of de registereditor dan wél start.

Guus abc zei:
Doe eens wat in mijn vorige berichtje staat en kijk of taakbeheer dan weer werkt.

Typ bij Start > Uitvoeren eens regedit.exe en kijk of de registereditor dan wél start.

Guus abc zei:

Guus, alles duidt er toch wel op dat dit door een virus komt.

Daar de TS zelf niet weet of hij nou een virus had of niet, zijn de door jou gegeven oplossingen symptoombestrijding, en zit de TS zo weer in de problemen.

Een hijackthis.log lijkt mij in dit geval wel op zijn plaats.

Laatst bewerkt:
Jozo zei:
Guus, alles duidt er toch wel op dat dit door een virus komt.
Daar de TS zelf niet weet of hij nou een virus had of niet, zijn de door jou gegeven oplossingen symptoombestrijding, en zit de TS zo weer in de problemen.
TS zegt dat het door een virus veroorzaakt is, maar dat dat verwijderd is:
Marcellinus zei:
De virus is verledentijd
Marcellinus zei:
de 'virus'(als het dat was) is al verwijderd
Misschien zijn er nog wat dingen die daardoor niet in orde zijn, maar de opties die ik noem kan TS sowieso proberen.
Daar zal de situatie niet door verslechteren en mogelijk lost het al een deel van de problemen op.
Een HJT-log kan daarna altijd nog. ;)
Laten we dus even afwachten wat het resultaat van de voorgaande adviezen is.

Het ging mij vooral om deze regel.
Marcellinus zei:
de 'virus'(als het dat was) is al verwijderd

Na het scannen weet je toch wel of de pc schoon was of niet. :rolleyes:

Maar ja, laten we inderdaad maar afwachten. :D

Jozo zei:
Wat is het nou ?
Had je een virus of niet ?
Had je er een, welk programma heeft het verwijderd ?
Weet je de naam van het virus nog ?

de scan heb ik uitgevoerd maar zonder hits.
Het prog dat de ellende veroorzaakt heeft was een setup.exe van een programma.Toen het aktief was werden er aanhoudend websites geopend op mijn scherm. de taskbeheerder, regedit, tweakUI waren dus niet toegangelijk meer Een reboot werkte niet want het progje werd automatisch opgestart. Dat setup ding kon ik ook niet deleten omdat ie aktief was. MAAR ik had nog Autoruns lopen waarmee ik alle executable's die met windows automatisch opstarten er uit kon gooien en daarmee heb ik dat setup ding er uit gegooid. .

Ik heb nu ff geen tijd er verdre op in tegaan . vanavond ga ik weer aan de slag. bedankt allen tot dus ver:thumb:

Oplossing misschien

ik heb ergens op een site gezien dat het ook in de register staat over de taakbeheer
kijk eens hier op als het nog steeds is
start uitvoeren
typ regedit.exe in
ga naar:
deze computer\hkey_current_user\software\microsoft\windows\currentversion\policies\
kijk of system er bij staat
zo ja verwijder de sleutel system:cool:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan