Taakbeheer wordt afgesloten bij opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanDeWilder

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2008
Als ik mijn PC opstart dan krijg ik steeds de foutmelding:
"Taakplannner-engine werk niet meer. Dit programma wordt beëindigd"
(VOSTRO 1700 - Dell - Laptop)

Dit is alleen maar het geval als ik opstart met een extra scherm ingeplugd. Als ik met mijn basisscherm opstart heb ik geen probleem. Het wordt dus hierdoor blijkbaar getriggerd..

Heeft iemand hiervoor een verklaring en/of oplossing?

Voor de werking van mijn PC maakt dit geen verschil, ik moet alleen steeds opnieuw via de beeldscherminstellingen het scherm terug activeren.

Alvast bedankt.

Ik ben dit probleem al eerder tegengekomen, helaas weet ik niet of ik heb kunnen helpen om het probleem op te lossen aangezien de TS na een tijdje precies heeft opgegeven of gewoon niet heeft komen melden dat zijn probleem was opgelost :confused:

Hoe dan ook, ik ga men best doen om je van dit probleem te verhelpen :thumb:

1e oplossing die ik toen had gegeven was DEP uitschakelen, hoe je dat doet zal ik je even uitleggen:

-start
-typ cmd(rechterklik op cmd en kiezen voor uitvoeren als administrator)
-typ nu "bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff" (zonder aanhalingstekens)
-ENTER

Misschien de computer even opnieuw opstarten om te testen :thumb:

Meld dan ook aub eens even of het gelukt is of niet ;)

Werk-PC

Beste,

Als complete leek in zulke zaken wil ik vooraf toch wel even weten of dit al dan niet slechte gevolgen kan hebben op mijn PC. Vermits ik met deze laptop in het netwerk van het bedrijf aan het werken ben, wil ik echt niet dat er iets kan fout lopen. Is het risico dus echt 0%?

Dan zal ik het even testen.

Alvast bedankt voor de tip, en excuses voor de laattijdige reactie.. was met verlof :D

Jan.

Bij mij is DEP ook gewoon uitgeschakeld ;)

Het voorkomt me nu gewoon van vele problemen dat programma hierdoor niet meer geblokkeerd worden door dit.

Als je een deftige antivirus hebt, heb je niets te vrezen hoor ;)

Ik ben ook nog niemand tegengekomen die hierdoor problemen heeft ondervonden, maar moest dit bij jou dan toch ineens het geval zijn kan je altijd systeemherstel uitvoeren en dan komt alles weer in orde :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan