Taakbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin71239

Gebruiker
Lid geworden
31 okt 2008
Berichten
631
:eek:
Hallo, ik heb windowsvista 64 bit besturing
Ik wilde een proces beeindigen maar dat lukte niet want me taakbeheer stond niet in het lijstje waar die hoort testaan opeens was die weg
ik had al een paar dingen geprobeert
ik opende dingen maar dat wertke niet
Het laaste wat ik probeerde was met uitvoerde dat werkde wel maar er stond:
Taakbeheer is uitgeschakelt door de systeembeheer

Alleen hoe zte ik het weer aan
:eek:

Zouden jullie me willen helpen je zou me een groot plezier doen:thumb:

het is al gelukt

voor mensen met het zelfde probleem:

Hoe kan ik Taakbeheer activeren als het is uitgeschakeld?
Als Taakbeheer is gedeactiveerd, kunt u Taakbeheer weer activeren als u beheerdersrechten op de computer hebt.

Taakbeheer activeren op een computer waarop Windows Vista Home Basic of Windows Vista Home Premium wordt uitgevoerd
Voor deze procedure moet u het register bewerken. Een verkeerde wijziging in het register van uw computer kan ertoe leiden dat uw computer niet meer werkt. We raden u sterk aan om een back-up van het register te maken voordat u wijzigingen aanbrengt. Zie Een back-up maken van het register voor meer informatie.

1. U kunt Register-editor als volgt openen: klik op de knop Start, typ regedit in het vak Zoeken en druk vervolgens op ENTER.* Typ het wachtwoord of een bevestiging als u wordt gevraagd om het Administrator-wachtwoord of een bevestiging.

2. Ga naar de volgende locatie: HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies

3. Dubbelklik op Systeem, dubbelklik op DisableTaskMgr, wijzig Value data in 0, en klik vervolgens op OK.


Taakbeheer activeren op een computer waarop andere edities van Windows Vista worden uitgevoerd
1. Klik op de knop Start, typ gpedit.msc in het zoekvak en druk op Enter.

2. Dubbelklik onder Gebruikersconfiguratie op Beheersjablonen.

3. Dubbelkik op Systeem en klik op Opties voor Crtl+Alt+Del.

4. Dubbelklik op Taakbeheer verwijderen, klik op Uitgeschakeld en klik vervolgens op OK.

OpmerkingAls de eigenschappen van Taakbeheer verwijderen grijs worden weergegeven, staat de netwerkbeheerder u niet toe om deze instellingen te wijzigen. Neem contact op met de netwerkbeheerder als u Taakbeheer wilt inschakelen.
 
Laatst bewerkt:
hi,
doe eens een reboot van het systeem, dan komt het waarschijnlijk weer goed.

Ga nooit in de processen klooien als je niet zeker weet wat het proces doet.
Het is een stuk van het hart van het systeem, windows maakt zelf uit wat daar gebeurd.
Veel processen hebben een onderlinge relatie die je dusdanig kunt verstoren door er één zo
maar tussen uit te "killen" dat het hele systeem zich onherstelbaar op kan hangen!

je bent gewaarschuwd!

grtz gerrit
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan