Taakbeheer...

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rolexx

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2010
Hey,

Ik was laatst in een ander forum en ik had daar als vraag gesteld waarom laad mij pc zo traag als ik bijvoorbeeld een spel aan het laden ben ( kheb een vrij nieuwe Laptop ( Vista ) ) Dus daar lag het waarschijnlijk niet aan..
Uiteindelijk Reageerde iemand van dat je even op je Taakbeheer moet kijken en dan kijken naar hoeveel processen je open hebt staan ( hij zei erbij dat 60-70 heel veel was ) en ik heb ong. 75 processen aanstaan, Dus ik verwijder al die onnodige programmas/processen en dus dacht ik bij mij zelf , ik ben er vanaf...
Maar de volgende dag waren ze er weer :S ?
EN mijn vraag : Hoe zorg ik ervoor daar al die processen voorgoed wegblijven uit mij pc...

Je kan/mag die processen niet zomaar afsluiten. Deze starten onmiddellijk terug op OF starten zeker terug op als je uw PC herstart.

Ik kan je hier een ganse uitleg geven, maar daar heb je niet veel aan.

Wat je wel kan doen is MSCONFIG gebruiken.

Je geeft dit in in het balkje als je op start klikt(links onderaan).
Bij opstarten(het laatste tabje) kan je wel zaken uitschakelen die ook uitgeschakeld zullen blijven.

1 tab daarvoor heb je "services" ook daar kan je zaken uitschakelen, die blijvend zijn. Maar als je écht weinig weet van deze materie, dan zou ik daar niet te veel aankomen.

succes

Oke dankje,
Maar klopt het wel dat als ik bijv. een spel laad of iets anders dat het door die aantal processen zo lang duurt. ( bij mijn andere pc heb ik maar 54 processen ) en bij mijn laptop 75 dat vind ik zelf wel aan de hoge kant en inderdaad heb ik niet zo heel veel verstand ervan, Daarlijk doe ik iets fout en dan heeft het slechte gevolgen..
Dus ik moet echt iets hebben waardoor ik echt ONNODIGE processen kan verwijderen..

Tja, al die processen zijn meestal gewoon zaken die niet moeten opstarten. Deze vertragen uw systeem. Dat merk je het best als uw PC opstart, dat duurt waarschijnlijk ook véél te lang.

Als je voorzichtig gaat kuisen met de MSCONFIG, kan je dit zeker verminderen. En ja, dit zal je systeem vlotter laten draaien.

Dat is ook logisch: Hij moet gewoon minder taken uitvoeren.

De vraag is: Welk is een onnodig proces?

Vink het Windows Services Verbergen aan, en verwijder wat je denkt niet nodig te hebben.

Geen Intel en andere grote namen. Maar anderen kan je proberen. Herstart uw pc en controleer of alles nog werkt. HEb je een probleem, dan vink je de laatste(groep) terug aan.

succes!

Als ik mijn laptop uit/aan doe dan kom ik meteen op me bureablad terecht, dus zou ik mijzelf af moeten melden om ''MSCONFIG'' te kunnen doen?

Nee.

Links onderaan in je scherm klik je op start.
Dan heb je daar een balkje waar je iets kan intypen(Vista) of Uitvoeren(XP).
Daar typ je: MSCONFIG
Hierna druk je op ENTER
Dan krijg je een venster te zien.

succes!

Nee, Misschien zal het wel komen doordat ik een Leven heb? Ik help mij pc niet om zeep zo slecht met computers ben ik ook weer niet... Als ik problemen heb met mijn pc kom ik hier op deze forum ( [Helpmij].nl ) en dan zal ik kijken wat de reacties zijn en daarvan leren ( wat ik ook heb gedaan van msconfig etc. )

Het was maar grappig bedoeld. Zeker niks negatief achter zoeken.

Maar de essentie: Het probleem is opgelost?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan