Taakbeheer

• Onderwerp starter Onderwerp starter ake
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ake

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2009
Hoi computergenoten
Ik heb misschien wel een domme vraag maar van alle domme vragen kun je ook wat leren denk ik maar. Op mijn Windows Taakbeheer (Vista Home premium) staat onder processen "Niet actieve s.... SYSTEEM" Het CPU gebruik van deze imagenaam is constant rond de 50%. Is dit normaal? Kan iemand mij uitleggen wat dit "programma" doet? Alvast bedankt voor jullie reacties.
Groetjes Ake

Volgens mij is dat niet echt een proces, het is gewoon het percentage van de CPU wat niet gebruikt wordt. Het laat dus het percentage tijd zien dat de processor niet actief is.

Bedankt beide voor jullie snelle reactie.
Blijft er wel nog een vraag over. Is het normaal dat een computer terwijl hij
helmaal niets doet en muisstil is toch de andere 50% CPU gebruik?
Alvast bedankt voor jullie reaktie Groetjes Ake

Ligt eraan wat je bedoelt met niks doen. Wat voor programma's draaien er op de achtergrond (zoals virusscanner of iets dergelijks) en wat voor processor heb je?

controleer of je virusen of wat dan ook hebt met dit

en schoon je regiser eens op met dit kun je onder diagnose defragmentatie weg halen en onder windows privacy weg klikken

In theorie word er dus nog 50% door andere applicaties gebruikt, je kunt simpel optellen, je zit alle lopende applicaties met daar achter het percentage gebruikt door de cpu. De niet actieve applicatie geeft inderdaad aan dat de cpu voor zoveel procent niets aan het doen is. De andere 50% is dan verdeeld over de rest van de applicaties die mee draaien.

grtjs jjw

Hoi computergenoten
Allemaal bedankt voor jullie meedenken
Ik ben na jullie reacties eens goed gaan kijken welke programmas veel CPU gebruikten Omdat ik een hele lijst heb en er bijna geen aktieviteit schijnt te zijn.
Het is me nu opgevallen dat Google desktop constant zo'n 49 % van het geheugen gebruikt (ik weet niet waarom want ik ben alleen aan het tekstverwerken). De rest gebruikt af en toe iets maar beslist niet veel. Is het normaal dat Google desktop zoveel geheugen gebruikt? En is dat een reden waarom de computer traag reageert?
Kan ik daar wat aan doen?
Sorrie voor de vele vragen. Groetjes Ake

Nou wat betreft de velen vragen, maak je niet ongerust daar is dit forum voor toch.
Ik mag er van uit gaan dat velen hier op dit forum het leuk vinden om andere te helpen, voor mij geld dit in ieder geval wel.

Wat betreft Google Desktop, ook al lijkt het een onschuldig programma wat het ook is toch neemt het wel wat van je pc in beslag, het is "gekoppeld" aan velen programma's daar je kunt zoeken naar velen dingen op je pc en op internet. Dus als Google Desktop mee draait op de achter/voor grond dan zal het wel wat cpu in "beslag" nemen. Of het veel is, ik zeg eerlijk, ik heb het niet mee draaien maar ik vind het wel mee vallen. Daarbij is Windows in theorie zo slim als een ander proces meer cpu nodig heeft hij dat ook vrij maakt. Of het je pc vertraagt vind ik moeilijk te beantwoorden. Dit kan ook weer door velen dingen komen. Je kunt altijd voor de zekerheid eens een Hijack log plaatsen op dit forum plaatsen, dan kunnen de geleerde eens kijken of er niet misschien wat spyware mee draait op de machine die hem wat trager maakt.

En of je neemt de proef op de som en haalt Google Desktop weer van je machine af en kijkt of het resulteert in een snellere machine.

grtjs jjw

Laatst bewerkt:
Hoi,
het lijkt er op dat Google Desktop constant aan 't indexeren is,heb je het er pas op? Zolang die niet uitgeïndexeerd is blijf je dat n.l. houden. Hij indexeert alleen als je 5 min. niets doet,dus als je bezig bent stopt hij daar mee.Het beste is dat als je Desktop geïnstalleerd hebt hem eerst eenmalig de hele pc te laten indexeren dan heb je hier naderhand geen last meer van.

Hoi Mik
Bedankt voor je meedenken. Ik heb desktop al zeker 4 jaar op mijn computer.
Toch blijft hij rond de 50% cpu gebruiken. Wat gebeurt er eigenlijk als ik desktop van mijn computer verwijder? Wat kan ik dan niet meer doen? Kan ik het later weer opnieuw donwloaden? Ik weet niet anders dan dat het programma altijd op mijn computer aanwezig was. Alvast bedankt voor je tijd. Groetjes Ake

Ja hoor,google-desktop kun je zonder problemen verwijderen. Daarna kun je hem weer gewoon opnieuw downloaden en installeren. Wat je niet meer kan? Uit m'n hoofd weet ik niet alle functies maar je kunt via 2x klikken op Ctrl een zoekfunctie starten op je pc e.d. maar als je dat toch al niet deed en met Windows Search o.i.d. zoekt kun je het gewoon verwijderen.
Succes.

Hier een overzicht wat Google Desktop allemaal voor je kan doen als je het geïnstalleerd hebt.

grtjs jjw

Hoi Mik en JJW
Ik heb google desktop verwijderd en het cpu gebruik van mijn computer is nu tussen de 3 en 8%. De computer werkt weer een stuk sneller. Als ik google desktop weer nodig zou hebben ga ik hem dan wel installeren. Bedankt voor jullie raad. Groetjes Ake

Graag gedaan hoor,ik gebruik zelf google-desktop al jaren maar dit probleem heb ik nooit gehad. Maar gelukkig voor jou is het opgelost. Succes verder. :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan