taakbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

kluissie

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2012
Berichten
12
Mijn pc loopt af en toe vast of is erg langzaam Als ik taakbeheer open zie ik vaak dat er meer dan 70 processen actief zijn. Hoe kan ik nu weten welke ik veilig kan verwijderen of stopzetten. Verder zie ik ook vaak dat het fysiek geheugen wel 40 % inneemt terwijl ik niets aan het doen ben... Ik weet dat er software is om de boel op te schonen, maar als ik dat gebruik snap ik nog niet wat er veilig weg kan en wat niet. Suggesties zijn meer dan welkom. :)
 
Hoi,
maak een printscreen, desnoods 2, van (msconfig>tab opstarten) van alle opstartprocessen.
Voeg die bij in je volgend bericht.
 
Hoi,
Dank voor je reactie. Ik neem aan dat je een printscreen van taakbeheer/processen bedoeld? Die heb ik bijgevoegd. (2st.) Ik hoop dat ik het goed heb gedaan...:) Taakbeheer processen 1.jpgTaakbeheer processen 2.jpg
 
http://technet.microsoft.com/en-us/sysinternals/bb963902.aspx

Kun je zien wat er allemaal bezig is, dat in taakbeheer zijn de processen die gestart zijn waar als je goed kijkt nemen de meeste geen resources, niet actieve systeemprocessen, 98%.

Via start, zoeken en msconfig bij services en alle microsoft sevices verbergen aanvinken en van de rest een screenprint maken.
 
Als ik bij msconfig - services alle "microsoft services verbergen" aanvink, dan blijft de knop toepassen grijs. Als ik ok klik en het later weer open, is het vinkje weer weg...en is er niets veranderd. (Ook niet bij taakbeheer)
 
Bedankt voor je reactie.
Ik heb de instructies van Nucia opgevolgd, CCcleaner, Malware en Virusscan gedaan. Er was heel wat te verwijderen. Het aantal opstartprogramma's verminderd, defragmentatie gecontroleerd. Maar om nu te zeggen dat alles sneller gaat...niet echt. En taakbeheer geeft nog steeds meer dan 70 processen aan en een fysiek geheugengebruik van boven de 40 % terwijl ik niets doe. Wel staat het processorgebruik nu op 0. Is dit allemaal gebruikelijk?
Vr. groet! :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan