Taakformulier in Outlook 2010 aanpassen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bloemers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2013
Ik wil het taakformulier uitbreiden met een in te vullen veld Wie en dit aangepaste formulier als standaard opslaan en gebruiken.
Via Ontwikkelaars, Formulier ontwerpen, lukt het mij wel om via Gebruikersvelden in Map mijn zelfgemaakte veld Wie in het taakformulier te zetten. Maar ik weet niet hoe het dan verder moet. Concreet: waar en hoe sla ik dit aangepaste taakformulier op en hoe zorg ik ervoor dat ik als ik nieuwe taak maak, ik dit aangepaste formulier zie?

Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met taakformulier. Bedoel je de weergave van je takenlijst in de takenbalk (rechtergedeelte van je scherm)?

En wat wil je met het veld 'wie'? Wil je daar in kunnen typen?

Wat ik bedoel met een taakformulier.

Het gaat mijn niet om het wijzigen van de weergave van de taken op de takenlijst of takenbalk, wan5 daarvan weet ik hoe het moet.
Ik bedoel het volgende:
als je een taak aanmaakt, kun je o.a. de begin-en einddatum invullen, de status enz. Dat zijn dus allemaal "kant en klare" velden. Ik wil nu in de taak zelf (dus in het taakformulier) een veld aanmaken waarin ik meteen kan typen wie de taak gaat doen. Dit is voor mij overzichtelijk omdat ik met veel mensen acties afspreek en hier zelf het overzicht op wil houden. Ik wil dus niet een taak electronisch delegeren (want dan zou ik het veld Eigenaar in de takenbalk kunnen slepen), maar meteen in de taak zelf typen wie de taak gaat doen. In de takenbalk/takenlijst wil ik dan op dit veld (dat ik gemakshalve "Wie" noem) kunnen groeperen/sorteren.

Als je het aanpassen van het formulier al onder de knie hebt (eigen bericht) dan hoef je het formulier, als het klaar is, alleen nog te publiceren. Dat doe je dan in een groep waar je hem wilt hebben.
Het gebruik doe je via <Extra>, <Formulieren>, <Formulier kiezen>. Je kiest dan de formulier groep waarin je hem hebt opgeslagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan