Taakplanner vraag ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrBob

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2013
Berichten
218
Beste,

Ik hoop dat ik met mijn vraag in de goede topic zit. Ik wil namelijk via de taakplanner elke dag 3 verschillende *.exe files opstarten.

1. Ik wil zeg om 5:30 file 1.exe opstarten,
om 13:30 file 2.exe opstarten,
om 21:30 file 3.exe opstarten,

2. Maar de week later wil ik hetzelfde maar dan,
om 5:30 file 2.exe opstarten,
om 13:30 file 3.exe opstarten,
om 21:30 file 1.exe opstarten,

3. Om dan een week later weer hetzelfde maar dan,
om 5:30 file 3.exe opstarten,
om 13:30 file 1.exe opstarten,
om 21:30 file 2.exe opstarten,

En dan weer terug te keren naar 1. om alles weer opnieuw te starten.

Nu heb ik dit afgelopen jaar gedaan door alles per week in te voeren. Nu is mijn vraag, kan dit niet makkelijker via een excell sheet, en kan dit op een andere computer worden voorbereid zodat ik met een usb stick dit in de andere computer kan inladen en starten voor het jaar 2015 ??

Alvast bedankt voor jullie hulp. :thumb:
 
Kijk even hier
Maar in jouw geval dus 9 geplande taken (=3 weken x 3 taken per dag) aanmaken.

Hopelijk heb je er wat aan.

Tijs.
 
Tijs,

Bedankt voor je hulp. Ik had gezocht op het forum, zit er iemand die volgens mij hetzelfde wil. :D Kan ik die taken ook plannen op een andere computer en dan overzetten op een andere computer ??
 
Ik geef even een waarschuwing: Als die .exe bestanden niet zelfstandig hun werk doen maar interactie met het bureaublad (nodig) hebben dan moet diegene zijn ingelogd waar de taak onder loopt.

M.b.t. je vraag over aanmaken op computer1 en uitvoeren op computer2:
Start eens taskschd.msc (=Geplande taken)
Open eens een paar van de (Microsoft) takengroepen, en rechtsklik op een geplande taak. Als het goed is heb je daar de Export optie bij de hand, dus een geëxporteerde versie van de taak zou je dan weer moeten kunnen importeren op de andere computer.
Let wel op: Daar zit NIET het gestarte bestand bij, is puur de taak zelf. En mogelijk moeten de login-codes aan computer2 worden aangepast etc.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan