Taakplanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boerman

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2005
Onlangs is mijn laptop gecrasht en is mijn laptop helemaal opnieuw geinstalleerd.Nu wil wil graag wekelijks een backup maken van mijn documenten en settings. Hiervoor heb je de mogelijk binnen Window XP gebruik te maken van taakplanner. Wanneer ik de taakplanner opstart, verschijnt er een popup met Accountgegevens instellen. Hier dien ik dan een Wachtwoord in stellen? en geef hier OK in (dus geen wachtwoord), waarna de volgende foutmelding verschijnt:

Taakplanner- Er is een fout opgetreden tijdens het instellen van de informatie over de account. De specifieke fout is:
0x80070005: Toegang geweigerd.
U hebt geen toestemming om deze bewerking uit te voeren.

Hoe kan ik dit oplossen?

Vul in als accountnaam (inclusief spaties tussen NT en Authority): NT AUTHORITY\SYSTEM
Bij de wachtwoordvraag die daar achteraan komt hoef je geen wachtwoord in te vullen.

Test het uit, en laat ons weten of de backup gelukt is met die login-informatie ingegeven.

Succes,

Tijs.

Hoi,

Ik heb altijd begrepen dat het backupprogramma van xp zelf niet in staat is om naar externe media te backuppen.
Om die reden ook altijd andere programma's gebruikt die hiervoor 'gebakken' zijn en dus inclusief een schedular. Daardoor heb je de taakplanner van windhaas zelf niet meer nodig.

Een programma is o.a. via dit forum te downloaden:

http://software.helpmij.nl/index.php?action=detail&id=320

Hoi,

Ik heb altijd begrepen dat het backupprogramma van xp zelf niet in staat is om naar externe media te backuppen.
[...]

Dat is gelukkig niet waar. Met NTBackup (standaard meegeïnstalleerd met XP Prof, en bij XP Home na te installeren vanaf de XP cd) kun je je hele pc backuppen, inclusief systeembestanden etc. Bovendien is er ook ondersteuning voor 'openstaande bestanden' via ShadowCopy backup.
'Probleem' is wel dat je eerst een 'basis-XP' moet installeren om het terug te zetten bij een totale catastrofe (gecrashte harde schijf etc.). Voor dat soort 'catastrofe-problemen' is het handiger om andere programma's te gebruiken, zoals Norton Ghost, Symantec Backup Exec System Recovery etc.

Voor een backup van gebruikersdocumenten, gebruikersmail + de instellingen (registry etc.) kan het prima gebruikt worden: Selecteer de mappen en ook de SystemState, en je bent aan de goede kant! :)

Externe beschrijfbare media (zoals een memory-stick of externe harde schijf, maar ook herkende tape-apparaten) kunnen prima bij NTBackup gebruikt worden.
Indien gewenst kan ik enkele batch-bestanden + selectiebestanden laten zien die het geautomatiseerd voor je kunnen realiseren (inclusief instellingen voor de Taakplanner).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan