Taakplanner

Status
Niet open voor verdere reacties.

telwat

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2008
Als ik de taakplanner open krijg ik twee keer de melding: Task scheduler-service is niet beschikbaar. Er wordt opnieuw geprobeerd verbinding met de service te maken. Als ik vernieuwen selekteer, krijg ik de meldingen opnieuw.

De taken worden normaal uitgevoerd. Alle services die nodig zijn voor de taakplanner zijn gestart. Er zijn geen foutmeldingen in de logboeken. Hoelang dit gaande is, weet ik niet.

Wie weet een oplossing.

Laatst bewerkt:
Kan je de taakplanner ook niet openen via computer management?
(start->typ: compmgmt.msc->enter)

Anders:
Taakplanner is een snap-in. Misschien is deze nog niet toegevoegd aan de beheerconsole. Om dit te doen:
start->typ: mmc->enter->file/bestand->add/remove snap-in
Hier kunnen alle beschikbare plugins worden toegevoed, dus ook de taakplanner. Zoek de taakplanner op in de lijst en klik op toevoegen. Dan is de taakplanner ook te bereiken via de Management Console.

Het openen van de taakplanner is niet het probleem.

Als ik de taakplanner normall open, krijg ik een overzicht van de Taakstatus en van de Aktieve taken. De gegevens hiervoor kunnen pas worden ingelezen nadat ik 2 keer de melding heb beantwoord.

Als ik in de taakplanner de map Mediacenter of Windowscalendar open, krijg ik dezelfde melding. Niet bij alle andere mappen.

In Windows>System32>Tasks>Microsoft>Windows>Mediacenter/Windowscalendar stonden taken die niet in de taakplanner zichtbaar waren. Na verwijdering is het probleem opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan