• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

taal in excel is Engels geworden, maar de rest is nog Nederlands

• Onderwerp starter Onderwerp starter nizno
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nizno

Gebruiker
Lid geworden
5 okt 2018
Van het ene op andere moment is mijn taal van excel veranderd in Engels. Mogelijk heb ik een schortcode per ongeluk gebruikt. Ik probeer dit terug te zetten, maar Engels is niet eens een taal die ik kan kiezen. Nederlands is de enige geinstalleerde naam ook in windows. Het wordt nog gekker als ik in word kijk, daar is alles nog gewoon Nederlands. Is er ergens een instelling die puur en alleen Excel van taal verandert?

aanvullend:

Word is nog steeds nederlands maar ook PowerPoint en Acces zijn inmiddels ook engels. Ik heb geprobeerd onder options>language eerst Engels toe te voegen en in te stellen als taal en daarna terug te zetten naar Nederlands, maar ook dat werkt niet. Zijn er nog meer plekken waar ik een taal kan wijzigen in office/excel?

En hoe heb je dat ingesteld in dat Language scherm?
Door bij Weergavetaal en Help-taal Nederlands op 1 te zetten en daarna Excel te herstarten?

via file, options, language

dan krijg ik een overzicht onder choose editing languages, daar staat alleen nederlands

daar heb ik dus eerst engels toegevoegd en daarna weer weggehaald

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Laat eens een schermafdruk zien van waar je dat doet.

Vandaar dat je wellicht niet begreep wat ik bedoelde.
Ik zie bij jou de talen voor de gebruikersinterface er niet bij staan, zoals hier:
Office Talen.jpg

Welke editie van Office gebruik je?
Ik heb de Office 365 ProPlus editie.

Laatst bewerkt:
Office 2016 pro Er lijkt bij mij inderdaad wat te missen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan