Taal in windows XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beilly

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 okt 2009
Lieve mensen,

Sinds vandaag heb ik een netbook vanuit Amerika. De windowstaal is engels en dat is prima. Alleen heb ik wanneer ik het internet opga dat de sites van google, internet explorer, hotmail enz in het spaans is. Dus alleen de taal van de websites, niet van de browser zelf. Ik kan dit handmatig op de desbetreffende sites veranderen in Nederlands, maar het is fijn als dat standaard zo blijft. Kan ik dat ergens veranderen? Zodat het internet niet denkt dat ik Spaans kan?

Alvast bedankt!

Als je het configuratiescherm opent (start->control panel) heb je de optie Regional and Language Options.

Daar kun je de taal instellen op Nederlands (of Engels natuurlijk) In het tweede tabblad kun je de toetsenbord instellingen aanpassen. Deze moeten op Nederlands staan met als toetsenbord indeling VS Internationaal

Ik heb even geen Engelse Windows versie bij de hand dus het zou kunnen dat het iets anders heet maar het zou er veel op moeten lijken.

Dit heb ik al gedaan, maar nog steeds laten nieuwe sites die ik open het in het spaans zien. Net bijv weer bij de site van microsoft. Kan dan wel instellen dat het in het Nederlands moet, maar het is gewoon vervelend.

Probeer het volgende:
Start -> Uitvoeren -> inetcpl.cpl -> knop Talen -> klik op Toevoegen en voeg Nederlands (Nederland) toe en evt. ook Engels (Verenigd Koninkrijk) en evt. ook Engels (Verenigde Staten).

Let erop dat Spaans qua voorkeur naar beneden geschoven wordt zodat Nederlands of Engels bovenaan komen staan.

Kijk of dat wat oplevert.

Succes,

Tijs.

Kijk, geweldig! Dat moest ik inderdaad hebben. Doet me goed om binnen een half uur een probleem opgelost te hebben doordat iemand de tijd en moeite neemt! Hulde!

Mooi dat het je geholpen heeft! :)

Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden rechts op deze webpagina.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan