Taal instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

WimGerritsen

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2001
Hallo iedereen,

Als ik bij Office Xp Pro de taal nederlands instel als standaard dan controleerd het ook in het nederlands.
Maar als ik office weer opstart staat het weer als standaard engels.
Hoe kan ik dit probleem verhelpen?

Bvd,

Wim:(

Kik naar de instellingen van je toetsenbord (configuratiescherm):

Nederlands - Verenigde Staten (int.)

Groetjes,
Bennie

Nederlands - Verenigde Staten! (niet Internationaal, want anders krijg je het gezeur met aanhalingstekens e.d.!)

Sorry? Welk gezeur?

Groetjes,
Bennie

Het is maar wat je zelf gewend bent, denk ik. Ik werk al ruim 15 jaar met die indeling. Mij hoor je niet zeuren:D

Groetjes,
Bennie

Is het handig om na aanhalingstekens eerst een spatie te moeten maken voor je verder kunt typen?

Eerst de aanhalingstekens typen, dan de tekst ertussen...ik weet niet beter. Snel éöû typen...erg handig
smile.gif

Het gaat vooral om het maken van samengestelde tekens, zoals ö, ü, ï, é, á. Die handelingen zitten inmiddels zo "vastgeroest", dat ik daar al niet eens over nadenk. Vooral in programma's als Word vind ik dat gedoe met CTRL-SHIFT + teken een heel gehannes. Maar misschien had ik daar vijftien jaar geleden al mee moeten beginnen:D

Groetjes,
Bennie

Welke rol speelt VS of VS-Int. bij het maken van samengestelde tekens?
Doe je dat niet op het numerieke toetsenbord?

Als je VS Internationaal hebt ingesteld en je wilt bijv. é, dan toets je eerst het aanhalingsteken en dan de desbetreffende letter (in de geval de e). Idem, voor een ö (eerst het dubbele aanhalingsteken) en dan de o. Het numerieke toetsenbord gebruik ik nooit. Moet ik te veel nummers onthouden....:D

Groetjes,
Bennie

VS-int: aanhalingsteken + letter = samengesteld teken.
Bv Ë: shift aanhalingsteken + shift e = Ë .
Bv û: shift 6 + u = û
En dan niet tegelijkertijd

Geplaatst door Bennie
Kik naar de instellingen van je toetsenbord (configuratiescherm):

Nederlands - Verenigde Staten (int.)

Groetjes,
Bennie
Hallo heren,

Ben ik nu aan de beurt??
Oké Bennie het werk weer.
Bedankt.

Wim:thumb:

Geplaatst door hendricus
VS-int: aanhalingsteken + letter = samengesteld teken.
Bv Ë: shift aanhalingsteken + shift e = Ë .
Bv û: shift 6 + u = û
En dan niet tegelijkertijd

Overigens vraag ik me af wat makkelijker is, deze manier of die met het numerieke bord. Ik heb een lijstje met de nummers op een handige plek... dus mij hoor je niet klagen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan