Taal Word-bestand blijft koppig op Arabisch staan...

Status
Niet open voor verdere reacties.

superdodgy

Gebruiker
Lid geworden
24 mei 2007
Word 2007.

Ik heb een bestand op het werk gekregen dat ik moet aanpassen in het Nederlands. Echter blijft een deel van de taalinstellingen hardnekkig op Arabisch staan. De spellingcontrole is wel Nederlands, maar als ik met de pijltjestoetsen door het bestand ga, is de uitwerking in spiegelbeeld. Daarnaast worden leestekens automatisch 'gecorrigeerd' zodat punten achter de zin worden verplaatst naar uiterst links in elke regel. (Dus staan er punten middenin de zin, als ik dit verbeter, springt dit meteen weer terug.)

Ik heb dit al geprobeerd zonder gewenst resultaat:
- Ik heb alle tekst geselecteerd en beneden in de Word-balk op NEDERLANDS geklikt.
- Ik heb alle tekst geselecteerd en boven in de Word-balk via Taalinstellingen op NEDERLANDS geklikt.
- Ik heb al heel hard op het toetsenbord gemept (zelfs dat werkte niet :( )

Graag hulp...

Edit:
Nog iets geprobeerd: tekstrichting veranderen (met die plaatjes van een P en omgekeerde P). Nu kan ik in elk geval Nederlandse leestekens gebruiken en de pijltjestoetsen doen het ook weer goed! :D
Alleen blijft de taal hier en daar op Arabisch staan, maar ja, ik kan in elk geval nu weer verder.

Laatst bewerkt:
Taal Word-bestand blijft koppig op Arabisch staan

Even proberen en controleren en dieper gaan in je systeempje. Tekst selecteren zoals je omschreef werkt dan niet. Je moet naar office gaan voor de instellingen.

1.Klik achtereenvolgens op Start, op Alle programma's, op Microsoft Office, op Microsoft Office-hulpprogramma's en op Taalinstellingen voor Microsoft Office 2007.
2.Klik op het tabblad Bewerkingstalen.
3.Selecteer de taal die u wilt inschakelen in de lijst Beschikbare bewerkingstalen en klik vervolgens op Toevoegen.

Laat even weten. Groet Manamana.;)

Superman :thumb:
Groet manamana

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan