• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Taalpakket foutje

Status
Niet open voor verdere reacties.

LennartRoest

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2016
Berichten
58
Hoi allen,

Een ander soort vraag dan jullie wellicht gewend zijn. Ik heb office 2013 opnieuw geïnstalleerd met nederlands taalpakket. Alles wat ik zie is correct in het nederlands, maar zodra ik formules wil maken zie ik dat het scheidingsteken in de formule de engelse is (dus een komma) in plaats van de nederlandse (puntkomma). Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik allerlei variaties geprobeerd met mn toetsenbord taal instellingen maar het probleem blijft. Ook taalpakket opnieuw installeren etc etc.

Alvast bedankt !
 
Heb je bij de Excel Options al gekeken of bij het Item Advanced aan de linkerkant en dan aan de rechterkant bij Use System Seperators (gebruik systeem schedingstekens oid) het vinkje aan staat?
 
Ja dat vinkje staat aan. Wellicht nog relevant om toe te voegen: de standaard voor 'valuta' staat op dollar en bij de standaard voor lange datumnotatie zie ik bijv. 'wednesday blabla datum' i.p.v. nederlands. Dus het lijkt alsof het nederlandse taalpakket maar deels heeft gewerkt ofzo? Heb echt geen flauw idee.
 
Staat in de Windows regionale instellingen je systeem wel op Nederlands?
 
je moet het denk ik gaan zoeken bij de Regional Settings op Windows ipv in Excel. Kijk 'ns hoe dáár de taalinstellingen staan. Het schijnt zo te zijn dat als je daar de komma gaat gebruiken als decimaal scheidingsteken, dat Excel automatisch overstapt naar de puntkomma.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan