• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

TAB plaatsen in formule

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knight75

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2020
Berichten
47
Rare vraag misschien, maar ik kan nergens een antwoord of oplossing vinden.

Ik heb op meerdere opvolgende regels de formule 'TEKST.SAMENVOEGEN'.
Nu wil ik eigenlijk dat de tekst netjes onder elkaar komt, dus met een soort van TAB tussen de tekst.
Is dit mogelijk in een formule?
 

Bijlagen

  • TAB in formule.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Dat doe je met TEKEN(9).
Maar beter plaats je een voorbeeld documentje want je voorbeelden zijn exact gelijk.
 
Laatst bewerkt:
Dat doe je met TEKEN(9).
Maar beter plaats je een voorbeeld documentje want je voorbeelden zijn exact gelijk.

Ik heb er even een voorbeeldbestandje bijgedaan, mijn voorbeeld kwam inderdaad niet goed over in het bericht
 
Het staat toch allemaal netjes onder elkaar? :confused:

Maar goed, ik begrijp dat je het kennelijk in 1 cel wilt. Dan kan zoiets:
Code:
=A1&": "&B1&TEKEN(10)&A2&": "&B2&TEKEN(10)&A3&": "&B3&TEKEN(10)&A4&": "&B4
 
Het staat toch allemaal netjes onder elkaar? :confused:

Maar goed, ik begrijp dat je het kennelijk in 1 cel wilt. Dan kan zoiets:
Code:
=A1&": "&B1&TEKEN(10)&A2&": "&B2&TEKEN(10)&A3&": "&B3&TEKEN(10)&A4&": "&B4

Ik wil het niet in één cel, maar gewoon op regels onder elkaar, maar dan alleen de ingevulde gegevens recht onder elkaar (alsof het zeg maar in twee kolommen staat)
 
TS zal dit denk ik bedoelen:
Code:
Naam      : Arie de Haas
Adres     : Straatnaam 11
Postcode  : 1234 AB
Woonplaats: Plaatsnaam
 
Laatst bewerkt:
Aha. Dat lijkt me lastig worden, je hebt dan in ieder geval een https://nl.wikipedia.org/wiki/Monospace lettertype nodig.

Edit: lettertype instellen op Courier en daarna deze formule gebruiken:
Code:
=A1&HERHALING(" ";12-LENGTE(A1))&": "&B1
 
Laatst bewerkt:
Daarvoor dient een niet proportioneel lettertype te worden gebruik en wat rekenwerk voor wat betreft het benodigde aantal spaties.
Excel is geen tekstverwerker.

Edit:
Netjes Alex :)
 
Laatst bewerkt:
Beste Ed en Alex,

Ik dacht het met een formule te kunnen oplossen, maar dat is blijkbaar niet mogelijk.
Met de formule en de tip van Alex ben ik al aardig geholpen.

Ik heb het simpel toegepast met spaties en het aangepast lettertype en dit werkt voor mij ook voldoende. :thumb:
 
Het gaat hier om opmaak, dan zou ik liever de aangepaste opmaak mogelijkheden van excel benutten. Zie bijlage voor een paar voorbeelden met links en rechts uitlijnen in één cel. In jouw geval zou ik de voorkeur geven aan de oplossing in kolom B en C. Dan hou je de onopgemaakt data bruikbaar, en je hoeft je letter niet aan te passen. Kan ook met E maar die is wat bewerkelijker.
 

Bijlagen

  • Custom format.xlsx
    9,9 KB · Weergaven: 40
@Pixcel,

De velden in kolom A worden tevens gebruikt voor verticaal zoeken, dus de oplossing met links en rechts uitlijnen werkt voor mij niet in deze.
Oplossing in E vind ik wel een leuke, die ik misschien weer ergens anders voor kan gebruiken, dus toch bedankt!! :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan