• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabblad aanmaken door vinkje

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen392

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Hallo,

Ik weet niet hoe je een extra tabblad aan kan maken doormiddel van een kruisje zetten of een vinkje .
Ik kan het wel op de normale manier, maar zou dit graag ook doormiddel van een kruisje of vinkje willen doen, met dan op de juiste plek, met dan de tabblad naam als de cel die daar achter ligt. bv. B2 aanvinken, dan de naam van C2 als tabblad naam.
Maar als ik het tabblad niet meer nodig heb, haal ik het vinkje weg, en dan is het tabblad ook weg, kan dat???
En dan een tabblad met opmaak, is dat ook mogenlijk.

Ben zelf al begonnen maar kom niet verder.
Gebrek aan parate excel kennis.

bij voorbaad dank.

Bijlagen

Probeer deze code eens.
Code:
Private Sub CheckBox1_Change()
If CheckBox1 = True Then
On Error Resume Next
  With Sheets.Add
   .Name = Sheets("Blad1").[A1]
   .Move After:=Sheets(Sheets.Count)
End With
  If ActiveSheet.Name <> Sheets(1).[A1] Then
    Application.DisplayAlerts = False
      MsgBox "De in te voegen bladnaam bestaat al "
        ActiveSheet.Delete
      Application.DisplayAlerts = True
    End If
Else:
 Application.DisplayAlerts = False
  If MsgBox("Wil je blad """ & [A1] & """ verwijderen? ", vbYesNo + vbInformation) _
  = vbYes Then
    Worksheets(Sheets("Blad1").[A1].Value).Delete
   End If
  End If
 Application.DisplayAlerts = True
End Sub

Laatst bewerkt:
Niet goed gelezen van mijn kant WHER. :eek:

Beste Mr. Wher,

Dit is bijna perfect, het werkt goed, alleen ik krijg een error als ik bv lijn B4 t/m B10 aanvink of kruis in dit geval, en ik sla er dan 10 over, en wil B28 aan kruisen, dan komt er een error.
Kunt u mij daar ook nog bij helpen.

MvGrt. Jeroen

Bijgewerkte versie. Cel B1 van sheet "Blad1" is nu een hulpcel. Deze bevat een formule waarvan het resultaat in de macro gebruikt wordt.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste Mr. WHER,

Super zo, maar ik heb dan nog een vraagje, is het mogenlijk dat het tabblad wat hij er bij doet, dat dat een copy van tabblad "chart" is.

MvGrt. Jeroen

De bijlage in de post hierboven is aangepast.

Beste Mr. WHER,

Sorry, maar als ik in Uw laatste bestandje eerst bv. kaart 220 aankruis gaat dat goed, maar doe ik daarna kaart Bv. 157 dan krijg ik die error weer.
Kunt u mij daar weer mee helpen aub.

MvGrt. Jeroen...

Bijlage in post # 6 nogmaals aangepast, 't is een hele uitdaging.

Het is geen fraaie manier van programmeren, maar het werkt wel.
Zie bijlage.

Jeroen392,
In jouw voorbeeldbestand staan er bij alle getallen in kolom B 1 of meerdere spaties. Die heb ik weggehaald. Laat je ze staan, dan werkt mijn macro niet. In zijn algemeenheid kun je in Excel getallen best nooit door spaties vooraf laten gaan.

Beste Mr. ZAPATR en Mr. WHER,

Hartstikke bedankt voor jullie hulp voor mij en de voorbeelden die goed werken.
Ik ben hier heel goed mee geholpen.
Sorry voor het late reageren, maar ik ben varende, en we zaten twee weken op de grote plas zonder V-sat, dus geen internet aan boord.
Maar nu weer bereik, gelukkig.

MvGrt. Jeroen...:thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan