• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabblad beveiligen met paswoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

lobelvin

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2014
Hallo,

ik heb een bestand in excel waar ik een tabblad (sheet) wil beveiligen met paswoord, het lukt mij echter niet met de VBA code die ik gebruik, ik krijg steeds foutmeldingen en het blad blijft zichtbaar, ik heb hier het voorbeeld bestandje bijgevoegd, het paswoord voor alles is "morgane" dus beveiliging tabblad alsook beveiliging VBA code, weet er iemand raad aub :)

Alvast bedankt,
Danny
Bekijk bijlage beurtrol 2017 testen.xls

Je moet het wachtwoord achter Protect en Unprotect zetten.

Code:
Unprotect "morgane"

VenA,

bedankt, maar ik begrijp het niet zo goed, :rolleyes: kan je dit in mijn bestandje eens toepassen en bijvoegen aub?

alvast bedankt,
Danny

Danny, wat wil je bereiken?

hallo,

ik wil eenvoudig dat de inhoud van een tabblad onzichtbaar is als men het tabblad aanklikt en dat er dan om een wachtwoord gevraagd wordt om de inhoud zichtbaar te maken, de code in het bestand in bijlage werkte goed in een bepaald bestand, maar nu in dit bestand werkt ze opens niet meer :confused: wat is er mis mee? :rolleyes:

groetjes,
danny

ExcelAmateur,

dit ziet er prima uit, :thumb: een klein vraagje, waarom blijft dat ene fototje zichtbaar :rolleyes: op zich geen probleem hoor, dit kan geen kwaad.
bedankt voor de moeite en prettige dag nog,
Danny

lobolvin,

Dat was mij ook opgevallen maar zou niet weten hoe dit komt.

Hallo ExcelAmateur,

zou het mogelijk zijn om in het VBA script de opdracht als men op STOP klikt enkel het inlogscherm te sluiten en niet het ganse werkboek (bestand) zodanig dat men terug naar een ander tabblad kan gaan zonder toegang te hebben gehad tot het beschermde blad(sheet)

Private Sub knop_einde_Click()
Workbooks("Beurtrol 2017 testen(EA).xls").Close savechanges:=False 'testen(EA) eruit halen
End Sub

Alvast bedankt,
Danny

In deze bijlage zijn er in eerste instantie GEEN foto's zichtbaar.

Bij elke foto de eigenschappen aangepast naar:
Verplaatsing en formaat gerelateerd aan cellen

Bijlagen

en nu is ook de laatste vraag hoop ik beantwoord....

Bijlagen

Maak er eens dit van.
Private Sub knop_einde_Click()
UNload me
End Sub

Haije en ExcelAmateur,

beiden hartelijk dank voor de perfecte oplossing :thumb: nu kan ik verder met mijn echte bestand,

Nogmaals dank, :)
Danny

PS: stel je niet teveel voor van de beveiliging... in <10 sec eraf met een simple scriptje.
Prima bescherming voor "normale" gebruikers, peanuts voor nieuwsgierigen....

andre@home,

wees gerust, de meeste gebruikers kunnen enkel openen in "read only" dus enkel consulteren, en diegenen die er kunnen in werken zijn bij mijn weten niet zo bedreven in excel.;)

nogmaals mijn dank aan iedereen :thumb:

groeten,
danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan