• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabblad copieeren / Macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jhon van der Bo

Gebruiker
Lid geworden
13 sep 2002
Ik heb een tabblad 'PEC LIST' waar gegevens worden ingevoerd.
Elke klacht wordt ingegeven op één regel. Daarna wordt deze klacht verder uitgewerkt op een ander tabblad.
Nu wil ik dit alles graag via een macro laten lopen:
Men voert gegevens in in het tabblad 'PEC LIST' BV regel15,
men drukt op een macro knop en er wordt gevraagt (bv via een inputbox) van welk regelnummer moet men de gegevens halen. Ik geef nu in BV regel '15'.
Nu moet de macro een copy maken van het tabblad 'PECnr blanco', de volgende gegevens van de 'PEC LIST' overhevelen naar het zojuist gekopieerde tabblad (is nu 'PECnr blanco (2)'): van 'B15' naar 'F1', 'F15' naar 'D6', 'G15' naar 'D7', nu moet dit nieuwe tabblad de naam krijgen van de gegevens die in cel 'F1' staan (pec nummer).

Als iemand dit nog begrijpt weet hij dan ook of dit wel mogelijk is en hoe dit moet?
Als VB een bijlage.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hierbij het bestand weer terug.

Heb er een form ingedaan om een nummer op te vragen en een stukje VB code geschreven om de data te kopieren. Probeer hem maar even en dan hoor ik wel wat je er van vindt. :P

Grts Cotje

Bijlagen

Hoi Cotje

Precies wat ik bedoelde en werkt perfect :thumb:
één vraagje heb ik nog: is het mogelijk om in het tabblad 'PEC LIST' in de kolom 'B' automatisch te linken aan het juiste tabblad, dus dat dit zit ingebakken in de macro? Deze links stonden al in mijn voorbeeld 'B15' en 'B16'.

als jij me even verteld hoe ik zo'n link maakt, want dat weet ik even niet... :P

Als ik eenmaal weet hoe ik zo'n link maak dan is t zo in de macro te plakken :D

Ik geef mijn tekst in in 'B15',
Rechter muisknop klikken op 'B15' en kies voor 'Hyperlink',
Selecteer aan de linker zijde 'Koppelen aan' > 'Plaats in dit document',
selecteer nu het juiste tabblad.

Hierbij versie 2....... :D

Hoop dat t zo goed is.
Wel even kijken als je probeer een regel te doen die al bestaat als tabblad. Dan krijg je namelijk een foutmelding.

Grts Cotje

Bijlagen

Hoi Cotje,

Hier heb ik niets op aan te merken.
Dit heb je uitstekend voor elkaar gekregen, mijn dank is groot :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan