• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabblad formaat begrenzen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jolly01

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2009
Berichten
486
In de bijlage is het tabblad "Export" begrenst tot het bereik A1:O16. Daarbuiten is het vlak grijs en kan niet op cellen klikken.

Iemand anders heeft dit document opgemaakt. Ik weet echter niet hòe hij het bereik van tabblad "export" zo heeft begrenst.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik een bereik kan begrenzen in een tabblad, zoals gedaan in de bijlage?
 

Bijlagen

  • map31.xls
    20,5 KB · Weergaven: 31
Kan iemand mij uitleggen hoe ik een bereik kan begrenzen in een tabblad, zoals gedaan in de bijlage?
Dat kan door rijen en kolommen te verbergen.
Dat is dan ook wat in dat bestand is gebeurd.
In de bijlage bij dit bericht zijn ze weer zichtbaar gemaakt.
 
Dat kan door rijen en kolommen te verbergen.
Dat is dan ook wat in dat bestand is gebeurd.
In de bijlage bij dit bericht zijn ze weer zichtbaar gemaakt.


Nog even de uitleg erbij zodat hij het de volgende keer zelf kan:
Ga op het vak staan naast kolom A en boven rij 1
Klik hier 1 keer op zodat alles geselecteerd word.
Klik dan met de rechtermuisknop op 1 van de zichtbare cellen en in de scrolllijst staat dan zichtbaar maken..
 
Bedankt, hiermee kom ik op het uiteindelijke antwoord:

Selecteer kolom P, druk ctrl-shift-pijl rechts, klik rechts in de selectie en kies verbergen. Selecteer rij 17, druk ctrl-shift-pijl beneden, klik rechts in de selectie en kies verbergen.
 
Bedankt, hiermee kom ik op het uiteindelijke antwoord:
Selecteer kolom P, druk ctrl-shift-pijl rechts, klik rechts in de selectie en kies verbergen. Selecteer rij 17, druk ctrl-shift-pijl beneden, klik rechts in de selectie en kies verbergen.
Of (eenvoudig zelf te vinden, daarom vermeldde ik het ook niet):
Selecteer de te verbergen rijen en kies in het menu: Opmaak - Rij --> Verbergen
en
Selecteer de te verbergen kolommen en kies in het menu: Opmaak - Kolom --> Verbergen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan