• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabblad open na waarde cel op home

• Onderwerp starter Onderwerp starter rsk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

rsk

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2012
Hoi helpers,

Ik heb even snel een voorbeeldje gemaakt.
De bedoeling is als je in het dropdownmenu boom aanklikt moet tabblad boom openen en dat ook met struik.

Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?

Alvast hartelijk dank

Bijlagen

Ik heb je dropdown menu maar even naar het blad home verhuist ;)
Zonder enige verdere controle kan je het zo doen:

Bijlagen

Hartelijk dank voor je code ! Ik heb de code in het orginele bestand geplaatst en de code werkt perfekt ! Nogmaals bedankt !

edmoor ik heb nog een vraag. Ik heb nogal vele tabbladen in het orginele bestand en als je b.v. op de laatste regel klikt is het tabblad genaamd home weg.
Is er een manier dat het eerste tabblad genaamd home wat er ook gebeurd altijd zichtbaar blijft?

Zet in een zelf te kiezen cel op zo'n werkblad het woord home en dubbelklik er op:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dank je wel maar dit is het idee van een hyperlink. Is het niet gewoon mogelijk dat het tabblad home gewoon vastgepint staat? Dat de tabbladen pas gaan scrollen vanaf het 2de tabblad. Net het idee van dat je een rij kan blokkeren.

Een tabblad kan je niet zodanig vast zetten dat deze niet horizontaal weg scrolt.
Ik heb een floating knop voor je gemaakt in dit voorbeeld:

Bijlagen

Ik zie alleen 3 tabbladen en alleen op home een dropdown menu en letterlijk meer niet op de andere 2 bladen

Maak eens een keuze in het dropdown menu.

Dank je wel voor je meedenken dat waardeer ik heel erg maar dan zit de knop voor de tekst in het excel bestand.

Daarom is 'ie floating.
Die kan je verplaatsen naar waar je maar wilt.
Je kan gewoon werken in het tabblad.

Laatst bewerkt:
Ja oke maar dan moet de knop verplaatst blijven. De cellen a1 t/m aa en dan is nog van boven naar beneden zijn benut.

Laatst bewerkt:
Het is maar een ideetje.
Er zijn meer mogelijkheden, maar niet het vast zetten van een tabblad.
Je kan ook een knop in het lintmenu maken, of in de werkbalk Snelle toegang.

Tuurlijk ik waardeer het ook. Wat bedoel je met het lintmenu of werkbalk snelle toegang? Het moet wel werken op alle pc's cq laptops zonder dat je dingen moet instellen. Gewoon hap klaar.

Ik had m'n bericht al verwijderd.
Probeer deze maar eens.
De werkbalk Snelle toegang vind je direct onder het lintmenu.
Daar kan je op Home klikken.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Ik zie het alleen bovenin. Zie daar geen home staan. Waarschijnlijk snap ik het.

Naamloos.webp

Dan heb je een andere versie van Excel en moet je de macro met de naam Homezelf toevoegen.
Bij mij ziet het er zo uit:

Bijlagen

• Exc.webp
    Exc.webp
    12 KB · Weergaven: 16
Ik zie dat jij 365 hebt. Ik heb 2019. Wat bedoel je met zelf toevoegen? Ik gebruik jouw voorbeeld bestand om te kijken wat je gemaakt heb.

Laatst bewerkt:
De macro met de naam Home zit in het document.
Die moet je dan aan de Snelle toegang toevoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan