• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabblad splitsen in sub tabbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanderc

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2009
beste forumlezers en helpers,

ik ben bezig met een oefenprogramma samen te stellen. nu is het zo dat het voor mij makkelijker is om een totaal overzicht te hebben. voor de eindgebruikers is het makkelijker om per categorie te kunnen kijken.

wat ik dus graag zou willen is dat ik 1 totaal planning maak en dat er door het aangeven van een letter achter iedere rij deze rij gekopieerd word naar een aangewezen (sub)tabblad. hoeveel subbladen er moeten komen en hoe deze heten weet ik op dit moment nog niet precies. in het voorbeeld een korte opzet zoals ik het voor ogen heb.

wie kan mij helpen? alvast bedankt.

Sander

Bekijk bijlage Oefenprogramma voorbeeld.xls

Hoi Lambert,

bedankt voor je reactie. ik zit hier helaas met een oud stukje software te kijken dus kan het niet proberen want de macro word geblokkeerd. ik ga even kijken of ik ergens kan updaten of jij moet dat makkelijk kunnen aanpassen? dan hoor ik graag van je.

nogmaals bedankt

Hoi Lambert,

het is gelukt om de macro te kopieeren. hij doet inderdaad wat ik gevraagd heb. echter als ik nu gegevens toevoeg aan de totaal planning of dingen wijzig zoals de letter voor welk tabblad het zou moeten zijn worden alle gegevens nogmaals gekopieerd en staat er alles dubbel in. dus eigenlijk zou bij het opnieuw uitvoeren van de macro alles gewist moeten worden behalve de titels van de tabbladen en alle gegevens moeten opnieuw geladen worden. en op datum geordend zodat de totaal planning weer uiteenvalt in verschillende losse planningen. is dat ook mogelijk?

Hoi Jean-paul,

dit is inderdaad wat ik bedoel. ik kan hem wel wat moeilijk lezen, laat staan aanpassen. ik probeerde nu bijvoorbeeld de titels aan te passen en die worden dan ook weer verwijderd. en ik weet nog niet precies welke tabbladen er moeten komen en hoe deze moeten heten. waar kan ik dat aanpassen? en er zit een wachtwoord op sommige macro's?

ik hoor graag van je.

Ja deze macro is alleen op maat van je test bestand gemaakt,je zal deze moeten aanpassen naar jou bestand

Hoi Jean-Paul,

ik begrijp dat de macro nog aangepast moet worden maar zou je me misschien kunnen zeggen wat welke regel doet dan kan ik waarschijnlijk wel verder komen. ik hoor graag van je.

ben ondertussen aan het stoeien gegaan en ben een heel eind. ik heb de macro nu tot zover aangepast.
--------------------------------------------------------
Sub test()

If WorksheetFunction.CountA(Range("a:a"), "<> """) > 2 Then
Range("A2: P" & Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row).ClearContents
End If
Dim sq
For Each cl In Sheets("Totaal").Range("P2: P" & Sheets("Totaal").Cells(Rows.Count, "P").End(xlUp).Row)
If cl = [P1] Then
Set MyRange = Sheets("Totaal").Cells(cl.Row, 1).Resize(1, 8)
sq = ""
For Each cell In [MyRange]
sq = sq & cell.Value & "|"
Next

Cells(Rows.Count, 1).End(xlUp).Offset(1).Resize(1, 8).Value = Split(sq, "|")
End If
Next
End Sub
------------------------------------------------------------------

wat ik nu nog graag zou willen maken.
- de opmaak van de rij overnemen bij kopiëren
- als er een g geplaats word in kolom P dan kopiëren naar tabblad b en o
- en ik krijg het niet voor elkaar om de gehele rij te kopiëren hij blijft tot en met kolom H kopiëren en de laatste kolom is nu O.

als je (iemand) me hier nog bij kan helpen ben ik een heel eind. alvast bedankt.

mvg Sander

Laatst bewerkt:
Als je u bestand wijzigt moet de macro ook herschreven en aangepast worden, post dat bestand eens je hebt ook bijkomend vragen,dat moet ik ook visueel uitvogelen.

hoi Jean-Paul,

dit is helemaal super. dit is precies wat ik bedoelde. nog 3 dingetjes. op de 2 tabbladen wordt de datum nu niet goed weergegeven. waar kan ik dat aanpassen? en is het nog mogelijk om de kleuren van de rijen mee over te nemen? en als ik de tabbladen een andere naam wil geven waar in de macro moet ik dat aanpassen?

als dat nog lukt is het helemaal klaar. super!! :D

weer bedankt en hoor het wel of dat nog lukt.

mvg sander

Laatst bewerkt:
Aangepast,code bijgezet voor datum eigenschap, code voor kleur format, voor het veranderen van naam kan je zonder problemen, alleen zal dit terug moeten komen in kolom P van tabblad totaal, O voor tab O,b voor tab B, G voor alle tabbladen, t voor dag en koptitels.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan