• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabblad tonen dmv automatische keuzelijst met invoervak

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rogierasd

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2006
ik wil op het 1e tabblad van een erg groot excelbestand met zeker 500 tabbladen een keuzelijst met invoervak gebruiken (die automatisch alle tabbladen kan weergeven) om het uit de keuzelijst gekozen tabblad weer te geven.
Hoe doe ik dit?!

rogier

Ron321 zei:
Waarom maak je dit niet met hyperlinks?
kan je dan hyperlinks automatisch invoeren in een keuzelijst met invoervak?
hoe kun je dit dan doen?
(ik ben zowiezo erg slecht in keuzelijsten..)

Of dit met een keuzelijst met invoervak kan weet ik niet, maar je kan op je eerste blad hyperlinks maken naar al je bladen.

Ron321 zei:
Of dit met een keuzelijst met invoervak kan weet ik niet, maar je kan op je eerste blad hyperlinks maken naar al je bladen.

thanks!
dat vind ik bij een kleiner bestand een goed plan, maar ik heb meer dan 500 tabbladen:(

Beste Rogier,

Het is altijd handig te snuffelen op deze site alvorens uren iets handmatig te doen. Een tijdje geleden heb ik ondrestaande bijlage gekopieerd. Scheelt jou uren tijd!
't Is gemaakt door LucB. Ere wie ere toekomt.

Groeten,

Richard

Bijlagen

richard1970 zei:
Beste Rogier,

Het is altijd handig te snuffelen op deze site alvorens uren iets handmatig te doen. Een tijdje geleden heb ik ondrestaande bijlage gekopieerd. Scheelt jou uren tijd!
't Is gemaakt door LucB. Ere wie ere toekomt.

Groeten,

Richard

Een geweldig idee, deze inhoudsopgave, maar niet 100% wat ik voor mijn bestand bedoelde..
Ik heb het voor een ander bestand toch zeer goed kunnen gebruiken!
hartstikke bedankt!!:thumb: :thumb:

Ik heb het kunnen oplossen door een keuzelijst met invoervak te gebruiken..
werkte in combinatie met een button met verwijzing erg goed(beiden uit advies van jullie op andere vragen gebouwd) .
heb het kunnen maken in een ruimte van 2 cellen op mijn voorblad, perfect!!.

Dank voor al jullie hulp!!

:thumb:

werkte in combinatie met een button met verwijzing erg goed(beiden uit advies van jullie op andere vragen gebouwd) .

----------------------

Kun je dan door middel van een keuzelijst, aangeven welke tabbladen te zien mag zijn??
'k Ben benieuwd...

tvierbergen zei:

----------------------

Kun je dan door middel van een keuzelijst, aangeven welke tabbladen te zien mag zijn??
'k Ben benieuwd...

:) Ik heb een 'keuzelijst met invoervak' gemaakt, gewoon toch verwijzend naar een tabel met alle tabbladnamen(op een ander blad).
dgekozen waarde uit de keuzelijst laat ik dan neerzetten in cel H35, waar ik die 'keuzelijst met invoervak' overheenplak (om te verstoppen)

dan een button ernaast met code:

Private Sub CommandButton22_Click()
Dim MyTabblad
MyTabblad = Range("h35").Value
Sheets(MyTabblad).Select

ziet er wel goed en professioneel uit.. en daar gaat het om, toch?

hihi;)

Laatst bewerkt:
Rogierasd zei:
:) Ik heb een 'keuzelijst met invoervak' gemaakt, gewoon toch verwijzend naar een tabel met alle tabbladnamen(op een ander blad).
dgekozen waarde uit de keuzelijst laat ik dan neerzetten in cel H35, waar ik die 'keuzelijst met invoervak' overheenplak (om te verstoppen)

dan een button ernaast met code:

Private Sub CommandButton22_Click()
Dim MyTabblad
MyTabblad = Range("h35").Value
Sheets(MyTabblad).Select

ziet er wel goed en professioneel uit.. en daar gaat het om, toch?

hihi;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan