• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabblad van Excel opslaan als PDF met naam van een Cel op het tablad

Status
Niet open voor verdere reacties.
En verder maakt hij me een Zip bestand van die ik elke keer moet uipakken

In de code die je plaatste in #19 wordt nergens een Zip bestand gemaakt.

laatste vraagje ik heb op facebook een Excel stukje gezien waarneer een cel, bv A3 wordt ingevuld de regel tot F3 meteen een celopmaak krijgt waar de omtrekken lijnen er om zijn.
Als A4 wordt ingevuld dan ook deze regel voorzien van omtrek, enz.
In het filmpje lieten ze dat zien bij voorwaardelijke opmaak maar dat is in engels en ik denk dat het daardoor bij mij niet werkt.
Kan dat ?

In dat filmpje zullen de Excel functies in het Engels zijn.
Als je een Nederlandse Excel gebruikt moet je die dus vertalen naar hun Nederlandse tegenhanger.

Dit is aan de hand van het filmpje en dat werkt ook bij mij.

1727943872746.png

1727943961215.png
Hier heb ik dezelfde opmaak gemaakt en hier werkt deze dus niet.
Kan dat met de tekst te maken hebben in rij2?

1727943894598.png
1727944273551.png

Wat ik wel nu heb gezien is als ik het invul via formulier werkt het niet.
De input vanuit de knoppen is tekst en als ik de eerste kolom aanpas naar standaard werkt het wel.
Als ik de invoervak op standaard zet krijg ik de gekste getallen en de eerste 0 worden niet meegenomen.

Plaats je document en leeg daarbij uit wat de bedoeling is.

bedoeling is dat als ik in cel A3 iets invul via het invulformulier de cellen worden voorzien van omtreklijnen.
Als ik nu op invoeren klik wordt de regel ingevoerd , maar voor het makkelijker lezen zouden de cellen moeten worden voorzien van een omtreklijn.
Dat verbeterd het lezen van de regels en minder problemen bij het invullen van de monteurs.

1727962458688.png

En je voorbeeld document?

Het gaat om een voorbeeld.
Dus een documentje met alleen het betreffende tabblad en die Userform is voldoende.

Laatst bewerkt:
En wat probeer je dan in te voeren?
Geef een voorbeeld.

Zonder barcode scanner en zonder barcode font valt er voor veel mensen weinig te testen

Het invoeren van een nummer voor Scan Artikel gaat hier zonder enig probleem.

Het invullen is mijn probleem niet , als ik in het invoervak alles heb ingevuld en klik op invoeren gaat alles zoals we dit samen hebben opgelost.
als ik nu naar PDF omzet en kijk staan de regels zonder omtrek.
In het filmpjes wat ik heb gezien en ook heb uitprobeert gebeurd dit automatisch dat als de eerste cel wort ingevuld de rest ook een omtrek krijgen als opmaak.
Maar als ik dat doe via de invoerbox doe gebeurd dat niet .

Randen die zijn gemaakt door voorwaardelijke opmaak worden bij het maken van een PDF niet meegenomen.

maar zie ze ook niet in de Excelfile en bij dat voorbeeld waren ze er wel

Ik zie ze wel in je voorbeeld bestand.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan