• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabblad verwijderd -> terug te halen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gvanwijk

Gebruiker
Lid geworden
3 mei 2018
Weet iemand dit (met zekerheid):

Ik heb van een Excelbestand met 10 tabbladen er 4 verwijderd (ivm prive/bedrijfsinfo) en vervolgens opgeslagen om het met een ander te delen.
Zijn deze verwijderde tabbladen toch door iemand terug te zetten/in te zien.
Ik zelf denk van niet, maar wil het 100% zeker weten. Er kan immers zoveel tegenwoordig, misschien blijven die verwijderde tabbladen wel ergens in een Excel-geheugen staan.
Voor de experts wellicht een domme vraag maar in dit geval wil ik het echt 100% zeker weten!

Bedankt!

Je kunt onder file --> info en dan versiegeschiedenis checken.

Waaruit maar weer eens blijkt: MAAK BACKUPS
Als je een document verandert om er mee te stoeien of te delen zonder gevoelige informatie,
sla dan dit nieuwe document op ALS, dus onder een andere naam. Dan blijft je oorspronkelijke document ongewijzigd.
Gebeurt iedereen, maar kan erg lastig zijn...

Er staat niet dat TS een probleem heeft. Hij wil gewoon zeker weten dat verwijderde informatie niet weer terug gehaald kan worden...

Advies blijft verder wel ok natuurlijk.

Klopt helemaal, goed gelezen AlexCel. Ik heb bewust info verwijderd, maar check hier even of dat toch ergens binnen excel terug te vinden blijft. Net als wanneer je de prullenbak leegt in Windows, maar dat dan toch de documenten nog zijn terug te halen. Dus wie weet dit 100% zeker? AlexCel?

Het kan teruggehaald worden met versiegeschiedenis. Volgens mij alleen bij gebruik van sharepoint.

Bij mijn weten kun je verwijderde tabbladen niet weer terug halen, anders dan misschien de manier zoals JVeer beschrijft...

Dus als je die route even controleert op bestaan van vorige versies (bijv. via rechtermuisknop op file in verkenner > eigenschappen > vorige versies) zit je wel safe volgens mij.

Laatst bewerkt:
Oké, dank je allebei. Is niet in sharepoint opgeslagen. Dus een vorige versie staat alleen op mijn PC. Ik ga er maar vanuit dat het dan inderdaad niet kan (dat iemand verwijderde tabbladen zou kunnen herstellen/lezen). Dank

Op het Excelbestand met een unzipprogramma. Dat zie je welke werkbladen behouden zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan