Tabblad zoekt alle records op i.p.v. maar 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcop1989

Gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Ik ben dus opnieuw kunnen beginnen met mijn database en nu in Access 2003, omdat die van 2010 hier niet te openen is in 2003. :mad::(

Nu heb ik de volgende 2 problemen op het formulier "klanten" en "klantendetails".

1) Als ik op "nieuwe klant" klik opent hij formulier "klantendetaills" en maakt een nieuw record voor het tabblad "bedrijf" maar niet voor tabblad "contactpersonen". Ik krijg op "contactpersonen" nog alle contactpersonen in de tabel te zien ipv een nieuw record.

2) Als ik dubbelklik op een klant- of contactpersoon-veld in het formulier "klanten" dan opent de respectievelijke klant wel juist, maar toont hij op het tabblad "contactpersonen" alle contactpersonen ipv die die bij de klant horen.

http://www.mijnbestand.nl/Bestand-BFCCZJ74EOXY.mdb

Vast is hier een simpele en logische oplossing voor, maar ik zie hem niet.

Laatst bewerkt:
Je eerste probleem is simpel op te lossen door niet zo'n ingewikkelde constructie te gebruiken op je formulier KlantDetails. Want waarom heb je de klantgegevens in een subformulier gezet? Je formulier KlantDetails moet je simpel aan de tabel Klanten hangen, waarna je op het tabblad Bedrijf de velden uit de tabel Klanten kunt neerzetten. Het subformulier Contactpersonen koppel je dan aan het hoofdformulier.
Dat lost gelijk je tweede vraag op, want dat is in beginsel dezelfde vraag als 1. En dezelfde oplossing :)

Kan deze op <Opgelost> :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan