• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefano

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2004
Bestaat er een definitie/verwijzing naar het tabblad ? Stel mijn sheet noemt 'stefano'. Kan ik de naam van dat tabblad via een commando/formule in cel a1 plaatsen ?

=naam(tabblad) of zoiets dergelijks ?

dbv,

Stefano

Neen, dat is er niet. Je zal je eigen functie moeten schrijven. (UDF = User Defined Function).

Wigi

oei

Ben ik gewoonweg te dom voor ... Woeha

Wat ik wil is een bestand met 52 tabbladen in (52 weken), genummerd van 01 t/m 52. Hierop noteer ik de werkplanning van de verschillende bedienden binnen die week. Ik wou het cijfer van het tabblad ophalen om zo automatisch de datum in te vullen binnen die week.

Ik dacht dus één maal het blad te maken, het dan nog 51 keer te kopieren en dan de naam van het tabblad aan te passen naar het weeknummer waardoor automatisch overal de data ingevuld worden ...

iemand een *** goed *** idee ?

Meer dan dit is het echt niet hoor.

Code:
Function bladnaam() As String
    bladnaam = ActiveCell.Parent.Name
End Function

Zet nu

=bladnaam()

in een cel.

Wigi

Meer dan dit is het echt niet hoor.

Code:
Function bladnaam() As String
    bladnaam = ActiveCell.Parent.Name
End Function

Zet nu

=bladnaam()

in een cel.

Wigi

Ik kopieer de code onder 'this workbook' en sla het bestand op
Als ik dan =bladnaam() in een cel intyp dan krijg ik #naam?

wat doe ik verkeerd ?

dbv,

Stefano

Perfect Wigi,

bedankt !

Maar ....

Wanneer ik de bladnaam aanpas ( bv van 2 naar 3 ) dan wordt de formule = bladnaam() niet automatisch aangepast. Hoe komt dat ? Hoe los ik dat op ?

Eenvoudig ? Misschien wel , maar ik weet het alvast niet

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan