Goedemiddag,
ik ben al een tijdje aan het stoeien om de namen van een tabblad te vullen met een variabele celverwijzing.
De situatie is de volgende: ik heb een lijst met stamnummers van studenten of gebruikersnamen van het personeel, deze staan in kolom A.
Mijn doel is om blad1 de naam te geven a.d.h.v. de waarde in cel A2 (rij 1 bevat de veldnamen), blad2 zou de waarde uit A3 moeten krijgen enz.
Ik heb ook al een stuk van de macro klaar, maar ik krijg het niet voor elkaar om de celverwijzing variabel te maken.
Voor zover ik het kan overzien, wordt er gestruikeld over dit deel 'Range("A" & i).value'
Hoe kan ik op een andere manier oplossen dat de waarde uit een cel als bladnaam kan gebruiken?
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg mijn probleem heb uitgelegd.
Mochten er nog vragen zijn, probeer ik ze te beantwoorden.
Bij voorbaat dank,
Rovo1968
ik ben al een tijdje aan het stoeien om de namen van een tabblad te vullen met een variabele celverwijzing.
De situatie is de volgende: ik heb een lijst met stamnummers van studenten of gebruikersnamen van het personeel, deze staan in kolom A.
Mijn doel is om blad1 de naam te geven a.d.h.v. de waarde in cel A2 (rij 1 bevat de veldnamen), blad2 zou de waarde uit A3 moeten krijgen enz.
Ik heb ook al een stuk van de macro klaar, maar ik krijg het niet voor elkaar om de celverwijzing variabel te maken.
Code:
Sub SheetName()
' SheetName Macro
Dim i As Integer
Dim intAantal As Integer
Dim wsName As String
'wsName = Sheets(Range("A" & i)).Value
intAantal = Application.WorksheetFunction.CountA(Range("A:A")) 'wordt tijdelijk niet gebruikt
For i = 2 To 5 + 1
If SheetExists(wsName) = True Then
Sheets(Range("A" & i)).Select
Debug.Print ActiveSheet.Name
Stop
If Sheets(2).Name <> "Uitleen" Or Sheets(2).Name <> "Basislayout" Then
Sheets("Basislayout").Select
Sheet.Add
ActiveSheet.Name = Range("A" & i).Value
End If
End If
Next i
End Sub
Voor zover ik het kan overzien, wordt er gestruikeld over dit deel 'Range("A" & i).value'
Hoe kan ik op een andere manier oplossen dat de waarde uit een cel als bladnaam kan gebruiken?
Ik hoop dat ik duidelijk genoeg mijn probleem heb uitgelegd.
Mochten er nog vragen zijn, probeer ik ze te beantwoorden.
Bij voorbaat dank,
Rovo1968
Laatst bewerkt: