• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen afdrukken via macro

Status
Niet open voor verdere reacties.

davylenders123

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2010
Heb een tijdje geleden een bestand gemaakt met de hulp van de experts hier.
Hierin zit een knop waar een afdruk functie achter zit , die al de tabbladen afdrukt waarvoor er gegevens zijn ingegeven in tabblad bron.
Als in tabblad bron in kolom B of C geen gegevens staan dan wordt het bijhorend tabblad ook niet afgedrukt.

Nu heb ik daar extra tabbladen aan toe willen voegen en dat is tot zeker hoogte ook gelukt.
Omdat ik de juiste nummerplaten nog niet had had ik eerst een fictieve naam gegeven.
Deze naam had ik zowel in stamdata gezet als een tabblad aangemaakt met dezelfde naam.
Dit werkt tot hier toe.(zo heb ik bestand hier nu ook geplaatst)
Maar als ik deze namen wil wijzigen in de juist naam , worden deze tabbladen niet meer mee afgedrukt. (Naam in stamdata aangepast en de naam van tabblad gewijzigd)
Het gaat over de namen in tabblad stamdata in cel D55 en D56
Als ik dit doe met een andere naam uit kolom D met bijhorend tabblad dan worden wel het juiste aantal tabbladen afgedrukt.

Heb al van alles geprobeerd maar blijft vast lopen.
Iemand enige idee welke stomme fout ik waarschijnlijk weer gemaakt heb :o

Bijlagen

Je hebt weer geen offset(2) gebruikt.

HSV

Sorry in het vorige vb bestand heb ik de code van daan108 gebruikt omdat u code vast loopt als ik de namen wijzig.

Als ik u code laat lopen dan loopt hij vast op
Code:
Sheets(Split(Replace(s0, "-", ""), "|")).PrintOut

Met als foutcode
Fout-2147352565(80020000b) tijdens uitvoering:
Het item met de opgegeven naam is niet gevonden.

Daarom had ik de code van daan108 geprobeerd .

Bijlagen

Zie mijn vorig schrijven!
Je hebt het al een keer eerder moeten toepassen en in het bestand vergeet je het alweer.

Aan de code is toch niets gewijzigd .

Deze werkt toch eerst en als ik een naam wil wijzigen niet.
De offset(2) moet toch opgenomen zijn in de vba code , of niet.

Ik ben niet mee wat ik nu vergeten ben ten opzichten van de vorige keer.:o

Dit staat er in het bestand in je openingspost.
Code:
Sub hsv()

With Sheets("bron")
  .Unprotect ""
  .Cells(1).CurrentRegion.Columns(1).Offset([SIZE=5][COLOR=#ff0000]1[/COLOR][/SIZE]).Name = "b"
    s0 = Join(Filter([transpose(if((offset(b,,1)<>"")*(offset(b,,2)<>""),b,"~"))], "~", 0), "|")
    If Len(s0) > 0 Then Sheets(Split(Replace(s0, "-", ""), "|")).PrintOut
  .Protect ""
 End With
End Sub

Sorry dit was dan het verkeerde bestand dat ik gepost had.:o

In de 2de post staat het wel op 2.
En dan werkt het ook niet , krijg dan ook dezelfde foutmelding.

Heb nu naam in D55 gewijzigd in het geposte bestand Map versie 3 en daar werkt het niet.
Als ik de naam terug naar NIEUWE1 zet terug wel

Bijlagen

Als je VBA gebruikt dan zal je ook moeten leren debuggen. Het probleem zit niet in het nieuwe blad en dus klopt deze bewering niet: "Als ik de naam terug naar NIEUWE1 zet terug wel". Het blad 'EK-01-FR' gaat natuurlijk nooit gevonden worden.

Code:
Sub hsv()
With Sheets("bron")
  .Unprotect "0000"
  .Cells(1).CurrentRegion.Columns(1).Offset(2).Name = "b"
    s0 = Join(Filter([transpose(if((offset(b,,1)<>"")*(offset(b,,2)<>""),b,"~"))], "~", 0), "|")
    x = Split(Replace(s0, "-", ""), "|")
    For J = 0 To UBound(x)
      If IsError(Evaluate(x(J) & "!A1")) Then MsgBox x(J)
    Next J
    If Len(s0) > 0 Then Sheets(x).PrintPreview
  .Protect "0000"
 End With
End Sub

Laatst bewerkt:
Het probleem zit gewoon in de tabnaam EK-01-FR.

Deze naam is met koppeltekens geschreven terwijl je ze met de functie 'replace' eruit haalt.
Maak van EK-01-FR maar eens EK01FR als tabnaam van je blad.

Dat zeg ik. Met een methode erbij hoe je het kan vinden.:d

De methode zag ik, maar je aanpassing in je bericht niet.;)

Beide weer eens bedankt voor jullie snelle hulp :thumb:

Het zijn inderdaad de koppeltekens in de naam van de tabbladen die het probleem gaven.

VenA de popup die je er hebt ingebouwd is ook zeer handig , als er in de toekomst nog eens een foute naam wordt gebruikt zie je onmiddellijk welke fout zijn :thumb:

Waarom zo'n complexe opzet. Je gebruikt 1 van de meest gangbare barcode's (Code_128 type text) Dit is een gratis font en kan je gratis downloaden. Als je dan even de juiste code zoekt volstaat 1 blad om de afdrukken te verzorgen. Mag je zelfs typefouten maken in de kentekens.

Zijn 2 verschillende type barcodes die nodig zijn.
128 wordt via lettertype gegenereerd maar er is ook een code 39 barcode nodig en daar heb ik geen lettertype voor gevonden.
Daarom heb ik die barcodes in jpg ingevoegd.
En daarom heb ik het op deze manier opgesteld.

Heb het misschien niet juist geschreven.
Waar het bestand gebruikt gaat worden is er geen mogelijkheid om zelf lettertypes te instaleren. De code 128 barcode is er beschikbaar maar de code 39 niet. En ze willen deze ook niet toevoegen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan