• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabbladen automatisch tussenvoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Spletsj

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Berichten
16
Bekijk bijlage boekhouding Renault Clio Estate probeerversie.xlsb

Hallo,

ik heb een spreadsheet gemaakt om kosten van de auto per maand bij te houden.
Op tabblad 1 vul ik de maand (naam) in, automatisch wordt er een tabblad aangemaakt met alle relevante gegeven.

Nu wil ik gegevens van de (nieuwe) tabbladen op 1 tabblad als samenvatting tonen.
Normaliter verwijs je direct van tabblad naar tabblad, maar nu komen er steeds nieuwe tabbladen bij.
Deze hebben wel allemaal dezelfde indeling.

Hoe kan ik dat doen?

Zelf had ik een idee, maar dan moet ik de nieuwe tabbladen vóór de laatste kunnen plaatsen (dus steeds als voorlaatste)
Dan zou ik misschien "=SOM(‘jan:dec’!C3)" kunnen gebruiken.

Alvast bedankt.
 
Persoonlijk zou het het precies omgekeerd doen.
Een tabblad voor het hele jaar waar je alles invult.
Hier uit kun je in een ander tabblad alle gegevens van 1 maand uit halen.
Dan heb je dus maar 2 tabbladen nodig.


Of zet een leeg tabblad helemaal achter aan en verander deze regel
sh.Copy before:=Sheets(Sheets.Count) 'maak kopie van dat werkblad helemaal achterin werkmap
 
@popipipo,
bedankt, dit is wat ik zocht.
Wat kan de oplossing simpel zijn......

Ga ik nu verder borduren.

Top!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan