• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen beveiligen met wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rivanlo

Gebruiker
Lid geworden
12 okt 2016
Goedemiddag,

Ik wil een aantal van mijn tabbladen in excel vergrendelen door er een wachtwoord op te zetten. De bedoeling is dat er eerst een wachtwoord ingevoerd moet worden voordat het gelezen kan worden. Hoe kan ik dit doen?

Een andere optie is om het tabblad onder in het scherm te verbergen, maar wel leesbaar te maken door een knop met een macro-wachtwoord uit een ander tabblad.

Groet,
Rivanlo

Dat is precies wat ik bedoel, maar hoe kan ik die code nu toevoegen aan de knop in mijn excel bestand? Ik ben nog niet zo goed met VBA.

Beste, post eens een vb bestandje zonder gevoelige gegevens. (leeg of met met jip en janneke gegevens, maar wel de juiste layout, opzet)
Als je dan nog niet verder kan zal ik het stap voor stap uitleggen.

password.jpg
error.jpg

Het werkt nu bijna. Alleen zodra ik het bestand opnieuw opstart staat het tabblad al gegeven i.p.v. verborgen.
De error krijg ik zodra ik het bestand af wil sluiten.

Ik ben een bedrijfspocesschema aan het opzetten voor een bedrijf. Alle medewerkers gaan hier mee werken, maar niet iedereen hoeft elkaars werk te zien (zoals calculaties).

Dubbelzinnige naam ?
Zonder vbtje
Dan staat er ergens nog een auto close sub of je probeert alle tabs te sluiten

Realiseer je je dat de wachtwoordbeveiliging van tabbladen uiterst simpel te kraken is voor wie weet hoe? Mijn advies: wil je dat mensen informatie in een Excel bestand niet zien, verwijder dan die informatie uit het bestand voordat je het aan ze ter beschikking stelt. E.e.a. uiteraard afhankelijk van de gevoeligheid van de info.

Het is me gelukt! Ik had een ander tabblad met een verkeerde macro waar ook Auto_close in gegeven was.
Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan