• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen beveiligen tegen verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.

frimout

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2001
Hallo,

Ik heb een excelbestand gemaakt met heel wat tabbladen, ook verborgen. Nu zou ik graag te weten komen of en hoe het mogelijk is om die tabbladen te beveiligen zodat deze niet uit het werkblad kunnen verwijderd worden. In sommige tabbladen moeten wel gegevens kunnen in gegeven worden door praktisch iedereen op de werkvloer. Ik ben bang dat er daar enen pipo zal zijn die een tabblad verwijderd en dan is het ganse systeem naar de vaantjes.

Alvast bedankt

Extra > Beveiliging > Werkmap beveiligen > Wachtwoord invullen.
Richard

bedankt

Hallo Richard,

Heel erg bedankt voor dit supersnelle antwoord. Ik wist niet dat het zo eenvoudig was. Nu kan ik met een gerust hart dit bestand op de werkvloer gooien zonder dat anderen aan de structuur iets kunnen veranderen. 1000x dank.

Gr.

Rudy

Graag gedaan.
Onthou wel dat als je data echt wilt beveiligen je uit Office vandaan moet. Iedere beveiliging in Excel is te kraken. Maar per ongeluk een tabblad verwijderen is er niet meer bij.

Als je nog even de vraag rechtsonder op 'opgelost' kunt zetten zijn wij ook weer blij.

Groeten,
Richard

Macro's beveiligen

Hoi Richard,

Nog een klein iets. Er zitten ook een paar macro's in dit bestand. Is het ook mogelijk om deze te beveiligen tegen verwijderen en bewerken?

Alvast bedankt

Dit kun je beveiligen in de VB editor. Klik met de rechtermuisknop op het betreffende bestand en selecteer "eigenschappen van vba project". Bij tabblad beveiliging kun je een wachtwoord invullen.

succes

gr wim

100.000 maal dank

Hoi Richard,

Dat is het, nu kunnen we echt aan de slag.

Bedankt en tot nog eens

Zet de vraag meteen ook op opgelost

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan