• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Tabbladen een naam geven

Status
Niet open voor verdere reacties.

M@rcel

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2004
Ik heb een volgende vraag.

Is het mogelijk om de tabbladen een naam te geven. Ik weet dat het kan met rechtermuisknop en naam wijzigen, maar ik wi weten of het mogelijk is om de namen van tabbladen te laten veranderen aan de hand van een teamlijst? Dus ik heb in tabblad team een leeg tabelletje waar is de teams invoert en dat ie automatisch de teamtabbladen het tabblad de naam van het team geeft.

Is dat mogelijk?? Zo ja, hoe krijg ik dit voor elkaar?

Alvast bedankt?

Met procedure in VBA

Plak onderstaande code in een module.

Ik ga ervan uit dat je de namenlijst selecteert en dan de macro start.

Veel plezier.

---------------------------

Sub TabbladNaamOpBasisVanRange()
'
' TabbladNaamOpBasisVanRange
' Macro 14-7-2004 by Frits W. Egmond
'
Dim rge As Range
Dim cll As Range
'
Set rge = Selection
For Each cll In rge.Cells
Sheets.Add
Sheets(ActiveSheet.Name).Name = cll
Next

End Sub

Frits,

Bedankt voor je antwoord, maar je antwoord roep een paar vragen op? Namelijk;

1: Is deze macro ook uitvoerbaar op andere pc's met verschillende versies van windows en office ( zelf heb ik XP en Office XP )
2: Hoe kom ik in de module? Ik ben niet bekend met macro's en VBA.

Hoi Marcel,

De macro heb ik niet gecontroleerd, maar je kunt hem zelf plaatsen in een module:

Extra -> Macro -> Macro's
Bij macronaam TabbladNaamOpBasisVanRange invullen en vervolgens de Code tusse Sub TabbladNaamOpBasisVanRange() en End Sub in kopieren.

Als je voor een andere macronaam kiest (ik zou geen goede reden weten :rolleyes: ) dan maak je er iets ander van.

Jeroen

Ik heb het zelf al geprobeerd, en het lukte me wel ik weet waar ik moet zijn.

Maar dit scriptje maakt nieuwe werkbladen aan, maar dat niet bepaald de bedoeling. De bedoeling is namelijk zo:

Ik heb een excel-bestand. Daar zijn een 15-tal tabbladen aanwezig, waaronder de tabbladen die ik bedoel. En de tabblad namen moeten automatisch gegenereerd worden door de invoer van tabblad "teams".

Ik heb ook al geprobeerd om de code een beetje aan te passen. Dit door het woordje "Add" te vervangen door "RENAME".

Maar kunnen jullie mijn vraag of deze uitvoerbaar is op andere pc's en andere versies van office beantwoorden?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan