• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabbladen en formules

Status
Niet open voor verdere reacties.

Beauty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2005
Ik ben in excel aan het werken met 2 verschillende tabbladen. Op tabblad 1 staan alle gegevens en op tabblad 2 komen alle berekeningen te staan.
Nu voer ik op tabblad 2 dus de formules in, maar ik moet gegevens van tabblad 1 daarbij gebruiken. Als ik een coordinaat invul pakt ie automatisch die van het het tabblad waar je mee werkt.

Mijn vraag is nu hoe kan ik een formule opstellen in tabblad 2 met coordinaten uit tabblad 1? Wat moet er dan voor extra's bij? Of is dit gewoon niet mogelijk?
(ik moet persée werken op deze manier, studieopdracht)

Alvast bedankt.

Bij het aanmaken van de berekeningen geef je best niet zelf de coördinaten in, maar klik je de cellen best aan met de muis. Excel plaatst dan de coördinaten zelf in de formule. Zo vermijd je fouten en het werkt een pak sneller.

Op deze manier kan je echter eenvoudig ook cellen vanop een andere werkblad (of werkboek) selecteren. Excel plaatst dan voor de celcoördinaten de naam van het blad waarop het te vinden is.

Je formule op blad 2 zal er dan (ongeveer) als volgt uitzien:

='Blad1'!A1+'Blad1'!A2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan