• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

tabbladen excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Anneke1812 zei:
Maar als ik dit sluit en kies voor Alt F8 gebeurt er helemaal niks.....
Hmmm.... Druk je op Alt + F8 (= Alt indrukken en ingedrukt houden en dan tegelijk F8) als je in je nieuwe lege sheet staat? Dan zou je toch echt je macro's moeten zien in een popup venster genaamd 'Macro'. Zie je dit venster niet óf zie je je macro's niet??? In het 2e geval moet je ff kijken waar de macro's gezocht worden. Bijna onderaan dat venstertje staat een tekstboxje dat je kan openklikken en een andere keuze maken. Kies dan voor ThisWorkbook (Deze werkmap).
Maar je kan dit venster óók bereiken door in het menu te zoeken (Tools (Extra); Macro; Macro's).
Als je wél het venstertje ziet en deze staat ook naar de goede plek te kijken dan is er waarschijnlijk iets mis gegaan met het plakken van de macro.

Groet, Leo

yes, ook dat is nu gelukt! het kan zo simpel zijn. Ik was nog wel zo snugger om Alt en F8 tegelijk in te drukken maar het stapje om eerst terug te gaan naar je lege sheet gemist... Oftewel het verkeerde rode kruisje gehad. Tsja probeerde ik het nog wel zo netjes te volgen.... Bedankt, weer wat geleerd!

ps in het nederlands staat voor run: uitvoeren

ik snap de directory nu nog niet van Radjesh maar ik zal mijn vraag nu op opgelost zetten en een en ander kopieren voor een volgende keer

tot de volgende uitdaging! :)

Ok.. Ik heb het bestand aangepast en getest en moet nu goed werken.

Pak het bestand uit
Knip of kopieer het bestand
Open verkenner
Ga naar map: C:\Documents and Settings\Radjesh\Application Data\Microsoft\Invoegtoepassingen (Bij "Radjesh" moet jouw accountnaam staan)
Plak het bestand

Open Excel --> Extra --> Invoegtoepassingen
Selecteer uit de lijst SheetXL
Klik op OK

Makkelijker kan ik het je niet maken. ;)

Bijlagen

Radjesh Klauke,

Het werkt uitstekend, zelfs het sheet wachtwoord uitschakelen in Excel 2007.

Hartelijk bedankt.

Mvg,
Wim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan